4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    freakydionsoir

compressor 1080i50

Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die instellingen.

Heb met canon ah x1s in 1080i50 clip gemaakt en met fcp montage van 10 min.

Ik wil dit in hd op dvd zetten, welke instellingen moet ik ingeven.

Alvast dank

fds

Bijdrager
    pepijn-paans

ik denk dat je dat niet instelt maar dat dat aan je camera ligt, of zie ik dat verkeerd ?

Bijdrager
    Qmagic

Je haalt nu 2 formaten door elkaar.
    – DVD is SD video (720×576)
    – Bluray of HD-DVD is HD video (1920×1080)
    Dus als je naar DVD video wilt, die in iedere DVD speler uit zal spelen, krijg je geen HD kwaliteit maar SD. (dit kan met bijvoorbeeld iDVD, importeer je film en iDVD doet de rest).
    Hooguit een data-backup op dvd van je HD video file kan wel uiteraard (mits deze op je dvdschijfje past).
    Wil je een HD-video zal je naar Bluray moeten branden.

Bijdrager
    Anillusion

Makkelijkste zou zijn via file>share… en dan stappen 2,4,5 en 6 , maar dat blijft bij mij in ieder geval steeds maar crashen.

1. Exporteer je film uit Final Cut Pro met current settings of proRes422 1080p25.
    2. Kies de compressor template voor Blu-ray.
    3. Selecteer je geexporteerde file als bron.
    4. Stel in de opties in hoe je je standaard menu wilt hebben en geef aan dat je met je DVD brander wilt werken.
    5. Stop een lege DVD in je brander.
    6. Submit
    7. Open batch monitor en sluit compressor (anders zeurt ie dat een ander programma de drive in gebruik heeft)

En na een berg render- en brandtijd heb je een AVCHD Red Laser Blu-ray. Het verschil met een normale Blu-ray is behalve de hoeveelheid ruimte dat je een beperkte bitrate hebt (17 mbit/s VBR). Om af te spelen heb je natuurlijk een blu-ray speler nodig. Ik meen dat niet iedere speler er mee compatible is, maar de PS3 pakt hem iig perfect.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.