25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Gastje01

Complete series converteren met Handbrake

k heb voor zover alle topics die ik kon vinden betreft Handbrake doorzocht en gelezen, maar niet echt gevonden wat ik zoek. Ik heb een aantal mappen met daarin series verdeeld per seizoen. Nu zijn dit allemaal *.avi bestanden waar mijn iPhone geen raad mee weet. Converteren met Handbrake gaat tot nu toe prima, er zijn echter 2 dingen waar ik tegen aan loop.

Omdat het om nogal wat afleveringen gaat wil ik alles in een batch/queue zetten en converteren. In de praktijk betekend dit dat ik ieder item apart in de queue moet toevoegen, kan dat niet makkelijker?

[s]Verder valt het me op dat alles wat ik aan iTunes toevoeg standaard een film wordt, terwijl het om tv programma’s gaat. Ik het type alleen wijzigen als ik ze 1 voor een bij het toon info venster aanpas.[/s]

Dit zou betekenen dat ik voor alle series en seizoenen ik heb, ik voor iedere aflevering 1 handeling moet uitvoeren, en dat is me te omslachtig.

Graag wil ik wel alles omzetten naar *.m4v zodat ik ze gewoon op mijn iPhone kan afspelen en in iTunes kan beheren. Iemand tips?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Gastje01

Ik heb er helemaal over heen gekeken, het kan in iTunes inderdaad wel:smile: Beetje stom. Rest alleen nog mijn eerste vraag.

Moderator
    Night

Waarom gebruik je geen VisualHub? Daar kan je in één keer alle AVI’s inslepen die je wil converteren. Even de juiste instellingen selecteren en een kind kan de was doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens mij is dat sinds 2008 al niet meer bijgewerkt, en dat gaat ook niet mee gebeuren.

Bijdrager
    Sascha

Dan moet je de CLI van HandBrake installeren en zelf een scriptje schrijven. Hier kan je wat inspiratie opdoen.

Moderator
    unSOUND
    KarelWillem op 04 april 2011

Volgens mij is dat sinds 2008 al niet meer bijgewerkt, en dat gaat ook niet mee gebeuren.

VisualHub is niks meer dan een GUI, en gebruikt gewoon VLC, QuickTime en ffmpeg onder de motorkap. Zolang je die dus update, blijft VisualHub gewoon met zijn tijd mee gaan. Maar met het verschil dat het meer opties heeft en iets betere ondersteuning voor bijvoorbeeld een batch-conversie.

Maar QTamateur ( een uitbreiding op QuickTime ) kan dit ook.

Bijdrager
    madcat

ik had exact hetzelfde probleem maar heb het met onderstaand applescript opgelost

HandBrakeCLI moet je nog wel even downloaden en het path op regel 3 moet je veranderen

<br />
    --on adding folder items to this_folder after receiving these_items<br />
    with timeout of (90 * 60) seconds<br />
    	tell application "Finder"<br />
    		--Get all AVI and MKV files that have no label color yet, meaning it hasn't been processed<br />
    		set allFiles to every file of entire contents of ("OSX:Data:Downloads:Friends:Friends Season 8" as alias) whose ((name extension is "avi" or name extension is "mkv") and label index is 0)</p>
    <p>		--Repeat for all files in above folder<br />
    		repeat with i from 1 to number of items in allFiles<br />
    			set currentFile to (item i of allFiles)</p>
    <p>			try<br />
    				--Set to gray label to indicate processing<br />
    				set label index of currentFile to 7</p>
    <p>				--Assemble original and new file paths<br />
    				set origFilepath to quoted form of POSIX path of (currentFile as alias)<br />
    				set newFilepath to (characters 1 thru -5 of origFilepath as string) & "mp4'"</p>
    <p>				--Start the conversion<br />
    				set shellCommand to "nice /Applications/HandBrakeCLI -i " & origFilepath & " -o " & newFilepath & " -e x264 -q 20.0 -a 1 -E faac -B 128 -6 dpl2 -R Auto -D 0.0 -f mp4 -X 480 -m -x cabac=0:ref=2:me=umh:bframes=0:weightp=0:subme=6:8x8dct=0:trellis=0;"<br />
    				do shell script shellCommand</p>
    <p>				--Set the label to green<br />
    				set label index of currentFile to 6</p>
    <p>			on error errmsg<br />
    				--Set the label to red to indicate failure<br />
    				set label index of currentFile to 2<br />
    			end try<br />
    		end repeat<br />
    	end tell<br />
    end timeout<br />
    --end adding folder items to<br />

edit: hmmz de spaties zijn allemaal weg, jammer dat ik geen bestand kan uploaden.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    diedrikringenier

.avi openen in quicktime en dan exporteren naar iTunes (met het peiltjes logo naast de playknop). Het gaat niet automatisch maar wel lekker snel. De kwaliteit is goed!

Bijdrager
    Gastje01

@diedrikringenier: Het ging net om het automatische gedeelte, dat het lang duurt maakt me niet uit, iMac staat toch ongeveer 24/7 aan. VisualHub werkt wel, maar k heb het idee dat de kwaliteit minder is dan bij HandBrake.

Moderator
    unSOUND
    Meh1965 op 05 april 2011

Er zit geen iPad preset in VisualHub zo te zien. Hoe lossen jullie dat op?

Ik heb zelf een preset geschreven voor de iPhone en de iPad. Ik kan hem vannacht wel eens online gooien als je wilt.

Moderator
    unSOUND
    Gastje01 op 05 april 2011

VisualHub werkt wel, maar k heb het idee dat de kwaliteit minder is dan bij HandBrake.

Dat is een kwestie van de juiste dingen aan en uit zetten, ik heb de diverse instellingen al in een aantal andere topics besproken… Zal zo eens kijken of ik die topics nog kan vinden…

Moderator
    unSOUND

@diedrikringenier: Het ging net om het automatische gedeelte, dat het lang duurt maakt me niet uit, iMac staat toch ongeveer 24/7 aan.

Ook QuickTime kun je automatiseren, daar gebruik ik QTamateur voor. In combinatie met de open source x264 plugin kun je erg goeie MPEG4 films maken.

Bijdrager
    Gastje01
    unSOUND op 05 april 2011
    Meh1965 op 05 april 2011

Er zit geen iPad preset in VisualHub zo te zien. Hoe lossen jullie dat op?

Ik heb zelf een preset geschreven voor de iPhone en de iPad. Ik kan hem vannacht wel eens online gooien als je wilt.

Daar heb ik ook wel oren naar aangezien mijn vader er een besteld heeft, nemen we dat meteen mee:)

unSOUND op 05 april 2011

VisualHub werkt wel, maar k heb het idee dat de kwaliteit minder is dan bij HandBrake.

Dat is een kwestie van de juiste dingen aan en uit zetten, ik heb de diverse instellingen al in een aantal andere topics besproken… Zal zo eens kijken of ik die topics nog kan vinden…

Graag.

unSOUND op 05 april 2011

@diedrikringenier: Het ging net om het automatische gedeelte, dat het lang duurt maakt me niet uit, iMac staat toch ongeveer 24/7 aan.

Ook QuickTime kun je automatiseren, daar gebruik ik QTamateur voor. In combinatie met de open source x264 plugin kun je erg goeie MPEG4 films maken.

Heb ik geprobeerd, dan vind ik VisualHub toch fijner werken. Ik ben niet zo ervaren op dit gebied en ik vind het wel makkelijk als ik gewoon kan slepen.

Bedankt voor de moeite alvast.

Bijdrager
    Gastje01

Goed voorbeeldje van waar ik heen wil:

Elgato Turbo 264 App, gewoon series er in slepen en op start klikken. Nu komt meteen het grootste nadeel, het gaat echt wel heel erg traag. Alles loopt via de USB decoder, die volgens mij heel erg veel langzamer is dan mijn quad-core i7, zonde om al die power dan niet te gebruiken wanneer ik t nodig heb:)

Inactief
    Anoniem

Moderator
    unSOUND

Heb ik geprobeerd, dan vind ik VisualHub toch fijner werken. Ik ben niet zo ervaren op dit gebied en ik vind het wel makkelijk als ik gewoon kan slepen.

Hebben we het dan wel over hetzelfde programma ? QTAmateur is juist gewoon een batch-venster waar je alle films in kunt gooien, en vervolgens klik je op de knop exporteer… Veel simpeler dan dat gaat het niet worden…

Bijdrager
    Gastje01

Dat werkt inderdaad, ik kreeg het batch export schermpje niet te zien, reboot heeft geholpen. Nu wordt er wel maar 35-40% van mijn CPU gebruikt, waar ligt dat dan weer aan? HandBrake gaat gewoon tot 100%.

Tot dusver doet QTAmateur het best wat ik wil.

Bijdrager
    KarelWillem

Goed voorbeeldje van waar ik heen wil:

Elgato Turbo 264 App, gewoon series er in slepen en op start klikken. … … Alles loopt via de USB decoder, die volgens mij heel erg veel langzamer is dan mijn quad-core i7…

Er is ook een HD software-versie van te krijgen:
    http://www.elgato.com/elgato/na/mainmenu/products/Turbo264HD-software/product1.en.html

Bijdrager
    Gastje01

Nog iets gevonden, *opvolger* van VisualHub, VideoMonkey

Moderator
    unSOUND

Maar die kan VEEEEEEEEL minder…

Moderator
    unSOUND

Dat werkt inderdaad, ik kreeg het batch export schermpje niet te zien, reboot heeft geholpen. Nu wordt er wel maar 35-40% van mijn CPU gebruikt, waar ligt dat dan weer aan?

Dat ligt er aan welke codec de bron is, en welke codec je gekozen hebt. Tevens kun je bij bijvoorbeeld de x264 codec zelf aangeven hoeveel cores hij moet gebruiken. Maar soms ligt een codec als Perian bijvoorbeeld dwars, die voor het decoderen bijvoorbeeld maar 1 core wil gebruiken…

Bijdrager
    Gastje01

Ik ben nu maar gewoon alle verschillende programma’s aan het uitproberen en kijken wat het best bevalt. Je uitleg met de codec kan ik volgen, maar HandBrake is het enige programma dat gewoon altijd vol m’n CPU gebruikt, wat ik hem ook lijk te voeren (= efficienter?) Hoe zou ik dit voor die x264 codec dan kunnen instellen dat alles gebruikt mag worden?

Moderator
    unSOUND

Dat heeft meestal met het decoderen te maken, niet met het coderen. Handbrake gebruikt ffmpeg voor het decoderen, QuickTime doet dat zelf, en zal daarom soms anders reageren. Mijn ervaring ia dat het sneller gaat als ik Perian weg laat.

MPEGstreamclip kan ook via QuickTime exporteren, en daar kun je het probleem omzeilen door in te stellen dat hij bijvoorbeeld 2 of 3 films tegelijk moet exporteren. Maar ik zal vanavond eerst eens een paar Handbrake presets opzoeken, want als je die eenmaal goed kunt laten coderen ben je klaar.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.