4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    SjorsSnoeren

Compleet Wipen en clean install MacBook Pro

Zoals jullie wss al in mn vorige post gelezen hebben, heb ik na mn update naar lion al wat problemen gehad met booten etc. Hier wil ik vanaf dus, wat ik vrij vaak deed bij windows om dit op te lossen wil ik ook hier toepassen, maar hoe doe ik het veilig zonder risicos.

Backup staat al. Dus dat is geen probleem.

Wat ik wil: Ik heb 2 partities (bootcamp) al naar 1 gekregen met wat moeite. maar, nu heb ik 1 schijf (/partitie); Macintosh HD van 319gb.
    Deze wil ik compleet wissen, om hierna lion opnieuw op te installeren. Als ik clean install doe behoud hij alle progammas e.d. dit wil ik niet. Ik wil van de rotzooi af die ik had. Dus met compleet wissen bedoel ik, dat ik, alle progammas etc. er af haal en met het “begin” weer begin. Ofterwijl een geweldig clean, schoon, snel besturingssysteem.

Is dit mogelijk en hoe? ()gewoon partitie wissen en daarna nieuwe clean install uitvoeren() of gaat dat fout?

Is iemand die mij dit kan uitleggen?!

Heel erg bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag wat minder tags gebruiken. De woorden Help, hulp en snel zijn geen tags waar iemand iets mee kan.
    :wink:

Moderator
    unSOUND

Als je de bestaande topics gelezen hebt, weet je inmiddels ook dat Clean installeren juist een Windows-trekje is, die vooral daar moet blijven. Bij OS X heeft het zelden nut. Het probleem zit waarschijnlijk in één enkel dingetje, los je dat op, bespaar je jezelf een enorme berg werk.

Je hebt ook in jouw vorige topic nooit gereageerd op de laatste 2 posts van iep en mij, waar nog wat mogelijke oplossingen werden gegeven…

Bijdrager
    Griffi22

Volledig wissen kun je volgens mij als volgt doen:
    – Start je iMac op vanaf een alternatieve opstartschijf
    – Open schijfhulpmiddelen
    – Selecteer je harde schijf aan de linkerkant
    – klik op het tabblad ‘Wissen’.
    – Klik op ‘Beveiligingsopties’
    – Schuif de aanwijzer naar het tweede of derde streepje. Afhankelijk welke je kiest wordt je schijf 1 of 3 keer totaal geweest. Je gehele schijf wordt overschreven met nullen en vervolgens helemaal opnieuw opgebouwd.

Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.