10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mikelinden

Communicatiefout iChat

Mijn iChat werkt niet helemaal naar behoren. Regelmatig wanneer ik een videochat wil straten krijg ik een communicatiefout. Herkennen mensen die probleem en hoe valt het op te lossen?

Bijdrager
    juleslixx

Das toevallig…

Dat heb ik ook (meestal zelfs…)

Het moet iets te maken hebben met poorten die al- dan niet open moeten staan in je router denk ik omdat, wanneer ik met mijn huisadres aan het chatten ben op mijn werk, er geen problemen zijn (hier een VPN tunnel tussen…) en zodra ik van een andere lokatie kom (of iemand van buiten ons netwerk probeert met mij te chatten) dan krijg ik ook dit probleem.

Ik heb nog geen oplossing…

Bijdrager
    mikelinden

klopt, als ik met een vriend van mij (Jordy) willen chatten kan dat wel als hij thuis is maar niet op zijn werk. een ander voorbeeld: als Jordy thuis is kan hij wel met een andere vriend van ons (Danny) chatten, ik kan ook met Jordy chatten maar niet met Danny…

Heel vreemd probleem..wie helpt ons?

Geblokkeerd
    Anoniem

Gaat altijd fout bij mij!

Bijdrager
    mikelinden

is er dan niets aan te doen?

Bijdrager
    floberus

Vandaag heb ik mijn nieuwe imac geinstalleerd… superding, echter als ik ichat op wil starten krijg ik de melding dat er geen camera is aangesloten.

Foutje dacht ik, dus ik open Photobooth… krijg ik exact dezelfde foutmelding.

Is er iemand bekend met dit probleem ???

Bijdrager
    Egwene Sedai
    ”mikelinden”

Mijn iChat werkt niet helemaal naar behoren. Regelmatig wanneer ik een videochat wil straten krijg ik een communicatiefout. Herkennen mensen die probleem en hoe valt het op te lossen?

ik heb dit ook… mijn vader heeft een iMac met .Mac account, ik heb een iMac met een trail versie van .Mac. via iChat kunnen we wel chatten (dus typen) maar niet webcammen of ‘voicechatten’. in beide gevallen krijgen we een meldig van een communicatiefout…
    waar kan dit aan liggen?

de iSight en microfoon werken wel via Skype, dus daar ligt het niet aan.

Bijdrager
    mikelinden

dit is dezelfde fout die ik ook krijg, heeft volgens mij niets te maken het feit dat je een trial van een .mac account hebt, want de ene keer werkt hij wel, andere keer niet…vreemde zaak!

Bijdrager
    floberus

gevonden! Bij mij blijkt het gewoon een constructiefoutje te zijn, iemand in de fabriek is vergeten de camera aan te sluiten.
    Als ik namelijk kijk onder het applemenu-over deze mac-meer info: dan zou bij USB onder het kopje hardware de ingebouwde isight camera moeten staan, net als bij mijn macbook. Maar die staat er dus niet.

Moet ik er even mee terug naar de winkel dus.

Geblokkeerd
    Anoniem

OK, maar die communicatiefouten blijft kut… komt het echt door die trial?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.