6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    coupje

commentaar pagina toevoegen aan iweb

Hallo iedereen

Ik ben coupje dus net nieuw, ik wil me toch deftig voorstellen voor ik mijn vragen stel. Al twee dagen ben ik op zoek naar een manier om in iweb een pagina aan te maken waar mensen die naar mijn pagina surfen commentaar kunnen posten. Ik ken er niet veel van en die website maken was al een hele opdracht. Nu heb ik al twee dagen gesurft en geprobeerd maar niets lukt. Het laatste wat ik geprobeerd heb was via iTweak maar men Engels is niet goed genoeg om alles te begrijpen. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verwezenlijken en in dummy taal :-).

Mijn tweede vraag is waar staat mijn website opgeslagen op mijn Imac. Ik werk via Mobileme en heb me al zot gezocht. Volgens Apple staat hij in de idisk. Ik zie ‘website’ staan maar die is leeg?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben nogal koppig en eenmaal ik mijn zinnen op iets heb gezet dan moet het ook gebeuren ;-). Ik heb mijn imac pas een jaar dus ik moet nog veel leren, dus mijn excuses op voorhand mocht ik niet alles begrijpen wat jullie mij voorschotelen.

Alvast bedankt
    Coupje

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Ik heb zelf geen Mobile Me, maar bij mij wordt iWeb opgeslagen in de folder zoals je hier ziet:

Bijdrager
    coupje

Ik had graag mijn schermafbeelding erin geplaatst maar blijkbaar kan je die niet slepen in het kadertje of doe ik het niet correct? Jij hebt onder application support een mapje met iWeb, die heb ik niet staan?

Via uw afbeelding waarvoor dank want die was super duidelijk was niets te vinden. Maar onder downloads zie ik staat ‘ontwikkelaar’ met een blaadje waar HTML instaat. Daaronder de naam van mijn website.html.

Downloads is toch enkel een mapje die dient om downloads in op te slaan? En als het inderdaad dat is wat ik zocht kan ik die dan verplaatsen naar een beter plek zonder iets te verliezen. Sorry voor het simplistische taalgebruik:-)

Bijdrager
    musicmaker

Om even op je eerste vraag in te gaan: je zou een gratis gastenboek op je website kunnen plaatsen. Op een bestaande pagina in iWeb maak je vervolgens een link naar het adres van je gastenboek.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het zo (www.freegb.nl gastenboek in een iframe op mijn pagina):

http://www.drumcorpsinprogress.nl/2011/Reactie.html

En zoals je ziet wordt er druk gereageerd.:wink:

Eigenlijk komt alles binnen via Facebook tegenwoordig.
    Dat is The Place To Be nu.

Bijdrager
    coupje

@ musicmaker: een dikke dikke mercie. Ik heb er eentje aangemaakt. Fantastisch het is gelukt! Alleen kan je blijkbaar ook een foto toevoegen maar via url ofzo. Misschien kan je daar nog een woordje uitleg bij geven.

Echt bedankt hoor.

@ KarelWillem: Mooie pagina en hopelijk komen er nog veel berichten op te staan. Bedankt voor je hulp maar ik heb het gemakkelijkste gekozen. Voor een dummy het beste denk ik :-).

Merciekes aan beidden

coupje

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.