5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Commentaar inspreken geeft problemen

Ik ben weer een video aan het monteren in iMovie HD 06. Ik heb een uur video om problemen te voorkomen in drie stukken geknipt van zo’n 22 minuten. Als ik de 18 minuten nader, krijg ik al problemen.
    Wat gebeurt er? Ik heb geluid verplaatst, verdubbeld, harder, zachter gezet. Zet er muziek onder en ga inspreken. Daar zit het probleem. Op een gegeven moment kan ik alles horen, muziek en livegeluid, maar mijn commentaar hoor ik niet meer. Ik krijg ook de geluidsgolven niet meer te zien, maar er staat stem 16 Ik kan nog wel nieuw commentaar inspreken, krijg geluidsgolven te zien, maar ineens is het weg en hoor ik het niet meer.
    Ik heb gekeken wat er met deze files aan de hand is. Ze hebben als uitgang mov. Ze geprobeerd binnen te halen in een andere video maar dan krijg ik een foutmelding te zien dat dit formaat niet ondersteund wordt.
    Wat kan dit zijn?

Het bestand kan niet worden geïmporteerd: Het bestand ‘Macintosh HD/Gebruikers/NAAM/Bureaublad/Stem 14.mov’ kan niet worden geïmporteerd omdat QuickTime het niet kan verwerken (-2048).

Ik ga nu proberen het geluid uit te voeren, maar ik ben bang dat de ingesproken commentaren problemen gaan geven.

Bijdrager
    oost

Ik heb geluid verplaatst, verdubbeld, harder, zachter gezet. Zet er muziek onder en ga inspreken.

Het is mij niet geheel duidelijk. Gebruik je de twee geluidsporen? Één voor muziek en één voor voice-over? En waarom gebruik je Garageband niet voor je voice-over?

Bijdrager
    MacbookTo

Ha, eindelijk een reactie. Hartelijk dank.
    Ik gebruik beide geluidsporen. Over het algemeen gebruik ik de onderste voor muziek en de bovenste voor livegeluid verplaatsen en commentaar. Eerlijk gezegd, werk ik nooit met garageband. Wel eens in mijn werk om stemmen op te nemen. Dat lukte een keer per ongeluk. Maar ik weet nooit goed de instellingen. Dan weer krijg ik die piano in beeld en dan weer wat anders. Kan ik ergens vinden hoe ik alleen stem op kan nemen zonder toeters en bellen? Inderdaad een idee.
    Meerdere malen is FCE ons aangeraden, maar dat is zo ingewikkeld. Wij hebben fouten die niemand tegenkomt, maar wij monteren zeer secuur, alle bewegingen en trillingen eruit, alle kuchjes worden vervangen etc. Bijv. iemand praat door krijsende meeuwen heen, dan zoek ik een stukje op waar niemand doorheen praat en zet dat er weer onder.

Bijdrager
    MacbookTo

Inderdaad heeft hij het ingesproken geluid niet uitgevoerd. Het vreemde is dat sommige commentaren het wel doen. Dat zijn die commentaren waar je de geluidsgolven ziet staan. Vreemd, maar ergens moet een bug in iMovie HD 06 zitten. Alle commentaren worden op dezelfde manier opgenomen. Via externe microfoon.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik heb een half uur zitten zoeken hoe ik in Garageband gewoon spraak op moet nemen. Met de HELP functie is er niet uit te komen. Ik ga mijn vraag maar eens bij dat onderdeel stellen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.