23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Xani

Command&Conquer Generals op een Intel iMac

Hej peeps,

helemaal blij met m’n iMac intel core duo, probeer ik C&C generals te spelen….2 jaar oud inmiddels al op de Mac en een ruime 4 jaar al voor pc…en wat blijkt, het loopt van geen meter! Zels op 800×600 en medium detail slaat het nergens op.

Is dit normaal of moet ik concluderen dat de overstap van pc naar mac toch nog een foute is geweest?

Ik zit me al helemaal te verheugen op de nieuwe C&C, maar als dit al met horten en stoten gaat, zie ik de toekomst somber in.

Overigens heb ik 1,5gb aan geheugen en de 256mb videokaart, 2.0ghz intel core duo.

Thx voor de reacties alvast,

Xani.

Bijdrager
    magic-with-mac

Hoi Xani
    Waarschijnlijk wordt dit probleem veroorzaakt door Rosetta.
    Rosetta is een programma dat het mogelijk maakt om programmas van Apple vorige generatie processoren op de huidige Intels te gebruiken.
    Helaas veroorzaakt dit snelheidsverlies.
    Je kan kijken op internet of er een “Universal Binary” update voor is, dan kan het spel zonder Rosetta op je iMac draaien. Anders kun je een mailtje sturen naar de uitgever (Aspyr) om te vragen of die update er komt.

MwM

Bijdrager
    DeXoN

Ja zal idd door Rosetta komen en zoals magic-with-mac het zegt kan je hopen op een update of je zal een PC versie van C&C moeten gebruiken in combinatie met Bootcamp.

Bijdrager
    Almerrrrr

Denk niet dat het door rosetta komt ik speel het hier ook regelmatig en ik heb er geen enkel probleem mee draait hier prima ook multiplayer met meerdere spelers gaat gewoon goed met alle graphics op hoog en de res op 1024 x768

Inactief
    Anoniem

Ik speel ook Generals op een intel imac. Op internet spelen gaat nog wel okee, maar singleplayer mode schokt inderdaad. Mijn werkgeheugen zit op 1024mb, maar daar ligt het niet aan. Je zult er aan moeten geloven :oops:

Bijdrager
    thijsbrg

je kan natuurlijk het over een hele andere boeg gooien en windows installeren en voor 5 euro Generals kopen bij de free record shop. dan zal het zeker op volle snelheid draaien maar dan heb je wel windows op je mooie imac :(

Inactief
    Anoniem
    ”Xani”

Ik zit me al helemaal te verheugen op de nieuwe C&C, maar als dit al met horten en stoten gaat, zie ik de toekomst somber in.

Voordat deze op de mac uitkomt vier jij alweer kerst in 2008 onder een palmboom

Bijdrager
    The – DDD
    Bijdrager
    Xani
    ”Almerrrrr”

Denk niet dat het door rosetta komt ik speel het hier ook regelmatig en ik heb er geen enkel probleem mee draait hier prima ook multiplayer met meerdere spelers gaat gewoon goed met alle graphics op hoog en de res op 1024 x768

Hmm, dit soort mededelingen zorgt voor wat nerveusiteit…Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn dan?

Kan me niet voorstellen dat het in de 512mb verschil in geheugen zit, aangezien jij 2gb hebt.

En wat betreft de mac-compatibiliteit voor de nieuwe C&C, veel prominente spellen (zoals WoW) worden geleverd op een hybride-disc, ik ga er ergens wel vanuit dat dit voor C&C ook zal gelden.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Xani”

Kan me niet voorstellen dat het in de 512mb verschil in geheugen zit, aangezien jij 2gb hebt.

Ik denk dat het juist daar aan ligt, aangezien Rosetta erg happig op werkgeheugen is.

En wat betreft de mac-compatibiliteit voor de nieuwe C&C, veel prominente spellen (zoals WoW) worden geleverd op een hybride-disc, ik ga er ergens wel vanuit dat dit voor C&C ook zal gelden.

WOW is wel een tikkie nieuwer dan Generals, dus daar ga je vrij valselijk vanuit.

Bijdrager
    magic-with-mac

Blizzard is eigenlijk het enige bedrijf dat ik ken dat altijd spellen hubride levert.:(

Bijdrager
    DMT

hmm raar…

ik heb het spel ook… schokt niet, maar speelt in slowmotion… ook heel irritant

Bijdrager
    Xani

WOW is wel een tikkie nieuwer dan Generals, dus daar ga je vrij valselijk vanuit.[/quote]

De nieuwe aankomende C&C bedoel ik;)

En ligt er maar net aan ingame, ene moment gaat het slomotion en alstie het schijnbaar helemaal niet meer aankan gaatie schokken; morgen maar extra geheugen kopen:)

Bijdrager
    maarten_van_roon

Heb het via bootcamp geprobeerd op mijn macbook 2,0GHZ, standaard 512mb RAM en 64mb Shared video. Draait als de brandweer, nul vertraging, alle graphics op het hoogst. Het is tot dat de INTEL binary patch uitkomt zeker een oplossing. En voor 29Euro heb je bij de free record elke CnC game in een bundel die ooit is uitgebracht. Geen ideale situatie, aangeziek windows zuigt, maar wel een tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    Rickje

Beste Xani,

Dit is wel een handige link voor u.

http://guides.macrumors.com/Universal_Binary_Games

Groeten, Rickje :)

Bijdrager
    Xani

Ah zeer zoet idd, thx rickje!

Ook ff via bootcamp geprobeerd en dat loopt in windows iets te soepel;) Tis ook niet gauw goed he…

Bijdrager
    maarten_van_roon

Kom op mensen laten we even wat nieuw leven in de post blazen, CnC is een te mooi spel om niet minstens een paar keer per week aan de top van de lijst te staan. Ik vroeg mij af, is het al iemand gelukt om een van de campagnes op de Brutal mode uit te spelen? Ik vindt overigens de campagnes van GLA en Russia moelijker dan de USA campagne.

Fijn weekend alemaal, ik weet achter welke game ik zal zitten 8)

Bijdrager
    stefanhendriks

Ik heb ook CnC generals, maar deze doet het niet op mijn Macbook onder Bootcamp. Verschrikkelijk traag….

Maarten, je bedoelt toch niet een Macbook PRO?

Bijdrager
    Zorcky

Dat zal hij niet want hij spreekt over 64 Mb shared memory. Is dus duidelijk de MacBook zonder pro :D

Nu C&C Generals zal dus duidelijk een UB update krijgen, dat is onlangs nog maar bevestigd van Glenda Adams van Aspyr Media.

Nu als ik dit draadje zo lees maak ik me wel zorgen over het zo maar BootCamp installeren en dan kun je Windows gaming doen.

En wat dan met Mac Gaming. Niets meer kopen en laat het maar stikken of zo.

Geloof me, BootCamp wordt een betalende optie! Eens het Beta stadium voor bij is en dat zal al zo zijn met Mac OS X 10.5. Ik zou maar niet teveel Windows spellen kopen mocht ik van jullie zijn.

Koop gewoon die Mac Titels en laat de ontwikkelaars voelen dat we hun werk waarderen en dat we gewoon vragen naar meer variatie.

Dat is de enige manier om Mac Gaming verder te helpen.
    Aan mij zal het zeker niet liggen mocht……

Bijdrager
    stefanhendriks

Beetje jammer is het dat alle windows spellen die je gekocht hebt, je niet meer kan draaien. Bovendien vraag ik mij af hoe ze mij willen laten ‘betalen’ om nu windows te laten starten. Immers heb ik het al geinstalleerd. En ik ben niet van plan over te stappen naar leopard voor de weinige features die ik dusver heb gezien.

Bijdrager
    Len

Betalen voor BootCamp? Lijkt me erg stug…

Switchen naar Leopard zal ik zeker doen. Nieuwe features geef ik niks om (sterker nog, ik kan niet nog meer ‘bloat’ gebruiken, houdt a.u.b. even op Apple, of geef mensen een keuze), maar verbetering van het systeem is prioriteit #1 als je het mij vraagt.

En dat lijken ze te doen, met (eindelijk!) volledige OpenGL 2 ondersteuning en verbeterde drivers. Spellen schijnen met de alpha van Leopard al een stuk sneller te draaien dan op Tiger terwijl ze nog niet eens van de nu ondersteunde OpenGL 2 features gebruik maken.

Bijdrager
    Zorcky

Meen je dat echt?
    Waar heb je die info vandaan?
    Zou wel supper zijn :P

Bijdrager
    Len
    ”Zorcky”

Meen je dat echt?
    Waar heb je die info vandaan?
    Zou wel supper zijn :P

Van een ontwikkelaar die deze preview gekregen heeft. Ik weet helaas nog niet wat de recente update van de 10.5 preview allemaal veranderd heeft..

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.