6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

Command-line opties

Is het mogelijk op bij het starten van applicaties command-line opties mee te geven (zoals dat in wndows werkt)?

Ik probeer een realplayer stream op te slaan; mijn internetverbinding is te traag om direct te kijken…

De windowsversie van Mplayer kan dit (zie onder), zou dit ook in OS X zo kunnen? ik heb het een en ander in terminal geprobeerd, maar ik denk dat ik teveel analfabeet ben voor de juiste syntax.
    Met een tip voor een goede “unix voor dummies” site ben ik dus ook erg blij….

To record streaming media get the URL of a stream and use command line strings like in the following examples:
    mplayer.exe -dumpstream rtsp://somehost.com/somedirectory/somefile.rm
    mplayer.exe -dumpstream rtsp://somehost.com/somedirectory/somefile.ra
    mplayer.exe -dumpstream rtsp://somehost.com/somedirectory/somefile.asf
    mplayer.exe -dumpstream mms://somehost.com/somedirectory/somefile.wmv
    After recording you will get the file stream.dump. You should rename it to .rm, .ra, .asf, .wmv or other format you are using.
    Recommended free MPlayer package with GUI for Windows: MPlayer + frontend by Gabor Szecsi (When using it enter your URL in a Media file editbox and “-dumpstream” (without quotes) in MPlayer Extra parameters editbox, then click “Start” button to start recording process).

Bijdrager
    Maurits

Ik ken Mplayer nietzo, maar ik weet wel een ander methode in de terminal:
    [code:1:11d9cb0e09]curl …volledige_url_to_file > ~/Documents/download_file_name[/code:1:11d9cb0e09]

type in de terminal anders [code:1:11d9cb0e09]man curl[/code:1:11d9cb0e09] in

Maar voorzover ik weet werkt het niet met rtsp. Daarvoor mag iemand anders je helpen…
    Het leek even of VLC een optie heeft om streaming video te saven as file., maar die krijg ik niet aan de gang.
    Er is een command line optie, maar dan moet je wel het volledige pad naar de VLC executable ingeven als volgt (in mijn geval, op jouw mac kan V:LC ergens anders staan) (de laatse is een poging de keynote stream te zien)

[code:1:11d9cb0e09]/Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC –help
    /Applications/VLC.app/Contents/MacOS/VLC rtsp://akamaistream.net/..99427722_2_650.mov
    [/code:1:11d9cb0e09]

maar hoe ik moet bewaren als file???

zie http://www.videolan.org/doc/play-howto/en/ch04.html#id291949

Bijdrager
    TGV

Kan in OSX ook. Misschien heb je wat aan CocoaJT. Die laat je willekeurige streams naar schijf opslaan (mplayer is onderdeel van de applicatie).

Bijdrager
    rvamerongen

Is het mogelijk op bij het starten van applicaties command-line opties mee te geven (zoals dat in wndows werkt)?

Om hier op terug te komen.
    Er zijn standaard parameters die je mee kan geven aan een App.
    Maar dit is vaak voor systeem of ontwikkel functies.
    Deze worden b.v gebruikt om een app op een bepaalde manier te starten.

Om een app iets te laten uitvoeren is afhankelijk van de programmeur die dat appje gebouwd heeft. Dit geld ook voor windows apps. Niet iedere windows app zal iets extra’s kunnen uitvoeren via de command line.

Alleen ter info

Bijdrager
    martijn888

het lukt me allemaal niet zo…

er zijn ook een aantal commerciele ‘videorecorder’ programma’s te koop; heeft iemand ervaring?
    het is vooral realplayer data dat ik wil opnemen naar disk (export als een formaat dat qtime en ipod snapt), maar eigenlijk wil ik alle protocollen kunnen tapen.

wat denk ik ook een probleem is dat ik geabbonneerd ben op de uitzendingen; en dat op een of andere manier mijn login gegevens worden meegegeven aan Realplayer, dat maakt het wel lastiger denk ik…

Bijdrager
    martijn888

het lukt me allemaal niet zo…

er zijn ook een aantal commerciele ‘videorecorder’ programma’s te koop; heeft iemand ervaring?
    het is vooral realplayer data dat ik wil opnemen naar disk (export als een formaat dat qtime en ipod snapt), maar eigenlijk wil ik alle protocollen kunnen tapen.

wat denk ik ook een probleem is dat ik geabbonneerd ben op de uitzendingen; en dat op een of andere manier mijn login gegevens worden meegegeven aan Realplayer, dat maakt het wel lastiger denk ik…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.