12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Sikko

Command & Conquer Generals network play

Zowel m’n zoon als ik mogen graag een spelletje Command & Conquer spelen. We hebben geprobeerd tegen elkaar te spelen via het netwerk, maar zonder veel succes.
    Bij het starten van network game “zien” we elkaar wel, maar zodra 1 van de 2 een scenario selecteert, “zien” we elkaar niet meer.
    We hebben daarbij de OSX firewall uitgeschakeld.
    Tussen onze twee iMacs zit dan nog wel een router (Vigor 2200E), maar ik zou niet weten welke instelling hieraan schuldig is.
    Wie weet er meer over Command & Conquer spelen via een netwerk? Zijn er bepaalde router instellingen die ik moet aanpassen?

Bijdrager
    nicobos

Lijkt me geen probleem van de Vigor (mits niet over internet gespeeld wordt, maar binnen het LAN)
    Heeft eerder iets weg van tweemaal het zelfde serienummer gebruiken.

Bijdrager
    Sikko

Ja Nicobos,
    Dat dacht ik aanvankelijk ook en heb toen een kopie van iemand anders gehad om te kijken of dit het euvel zou verhelpen. Dat blijkt niet zo te zijn….
    Heb jij andere ervaringen?

Bijdrager
    Abram

C&C maakt geen gebruik van een serial op de mac. De beste mannier om C&C over LAN te spelen op de Mac is of de computers direct linken of gameranger te gebruiken. Dit heeft bij mij veel problemen opgelost al vertraagt het de gameplay wel

Bijdrager
    Avensys

Hebben jullie wel beide dezelfde versie? Ik heb zelf in het verleden ook eens geprobeerd C&C via Lan te spelen en liep tegen dat probleem aan.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Op de Lan Party ging het aardig goed via de hub hoor…

Bijdrager
    Sikko

Via een hub dus wel, maar niet via een router? DAt maakt toch eigenlijk weinig/niets uit?
    Jullie denken dus niet dat het met router settings te maken heeft……
    Ik zal e.e.a. tzt nog wel eens uittesten.

Bijdrager
    Erwinios

Is het nou mogelijk om bijvoorbeeld C&C Generals te spelen vanaf een :apple: tegen een pc ? Ik heb thuis een draadloos netwerk.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb het gedaan, dus blijkbaar wel:)

Bijdrager
    kas

In de hoop een jaar na datum een antwoord te krijgen…

Hoe dan? Wij zitten hier met twee Mac’s en een pc en willen tegen elkaar Generals spelen. Maar enkel de Macs vinden elkaar, de pc blijft uitgesloten…

We zijn wel alledrie met elkaar verbonden via dezelfde draadloze router.

Bijdrager
    Kasper

Generals voor Mac en PC zijn incompatibel.
    Ook de PPC en intel versies werken niet samen.

Dus Generals over netwerk/online kan uitsluitend met computers met hetzelfde OS en dezelfde CPU.

Kasper

Bijdrager
    kas

Dankjewel Kasper,

Ik heb wel ontdekt dat als je op een Intel Mac de PowerPC versie speelt onder Rosetta, wat al bij al goed te doen is, gaat het wel om met een Intel tegen een PPC over het netwerk te spelen.

groetjes,

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.