30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)
  • Q:
    Bijdrager
    HenkGreven

    Coming to a sad realisation

    Op mijn werk heb ik een G5, thuis een G4, een iPod van 60gb en de iPhone3G. Kortom, Apple hoort bij mijn leven.

    Gisteravond de langverwachte update naar 2.1 geïnstalleerd en meteen na de installatie had ik een veel beter bereik. Enthousiast plaatste ik een opmerking op dit forum om mijn ervaring kenbaar te maken.

    De volgende ochtend, zaterdag 13 oktober, opnieuw nieuwsgierig naar de dekking en helaas was het weer het oude verhaal. “Geen service”.
    En toen zonk mij de moed in de schoenen en kwam ik tot een “sad realisation”; de iPhone is een brug te ver voor Apple. Apple is een te klein bedrijf, heeft waarschijnlijk niet de knowhow in huis, om een worldwide megagadget te ondersteunen. Als het een softwarematig probleem was geweest, de dekking van 3G en GSM, was het allang opgelost want Apple weet hoe software in elkaar zit. Het ziet er dus naar uit dat Allen Kay (People who are really serious about software should make their own hardware.), door Steve zo enthousiast geciteerd bij de presentatie van de iPhone, geen gelijk heeft gekregen.

    De problemen rondom de iPhone groeien Apple boven het hoofd en nu rennen ze achter de feiten aan. Updates worden uit de hoed getoverd om de wereld te vertellen dat het probleem boven water is en vervolgens blijkt, a la Vista, dat het geen fuck uitmaakt. Ik vraag me af of ze de achterstand nog in kunnnen halen.

    Inderdaad, ik ben teleurgesteld. Teleurgesteld in Apple, mijn kluppie, dat ze zo’n uitglijder op de wereld hebben gezet. Let wel; de iPhone is een geweldig stuk techniek, maar waarschijnlijk te vroeg op de markt gezet. Niet uit ontwikkeld.

    Tot voor kort haalde ik vol trots mijn iPhone tevoorschijn. Vanaf vandaag schaam ik me ook een beetje.

    Bijdrager
    hitcher

    Hij heeft gezegd. Ughh.

    Bijdrager
    reven

    koop 10 telefoons.

    allemaal bij T-mobile
    Kijk wat het bereik is

    Wat heeft dit met de Iphone te maken?

    Apple te klein?
    Weet niet waar jij werkt maar Apple heeft 75.000 medewerkers wereldwijd.

    En:
    G5 en G4
    Dat is oude rommel
    Wist je dat Apple al jaren over is naar intel?

    Je hebt geen bereik… op je mobiele telefoon. LOL en Apple heeft problemen?
    Volgens mij ben jij een probleem…

    Tot voor kort haalde ik vol trots mijn iPhone tevoorschijn. Vanaf vandaag schaam ik me ook een beetje.

    Ik heb een tip voor je… aan niemand verder vertellen.
    Je hebt van die hoesjes om je iphone te beschermen, je weet wel.
    Nu hebben ze er ook één die er uit ziet als een Zune van Microsoft.
    Hoef jij je nooit meer te schamen.

    Bijdrager
    fozzy

    De volgende ochtend, zaterdag 13 oktober, opnieuw nieuwsgierig naar de dekking en helaas was het weer het oude verhaal. “Geen service”.

    Hm, je mist ook gelijk een maand in je agenda?? Het is vandaag toch echt 13 september…..

    Bijdrager
    Jeroen Ruiter

    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=129409&highlight=iphone+bevindingen Misschien kan je hier je verhaal kwijt?

    Misachien had Apple idd even moeten wachten met het uitbrengen van de iPhone, maar er zijn miljoenen gekken die niet langer konden wachten. Je lacht je toch dood als je ziet dat mensen met een tentje voor de deur liggen. Ik wacht nog even een klein jaar. Over 10 maanden loopt mijn abbo af en dan neem ik ook een iphone. Dan zal het allemaal een stuk verbeterd zijn. Enige waar ik van baal is dat Apple afspraken maakt bij welke provider je moet zijn. Telfort had mij meer aangesproken.

    Bijdrager
    sedikit

    Coming to a sad realisation???

    Bijdrager
    Jeroen Ruiter

    Zie ook in de tijd dat je actief bent op het forum je alleen maar praat over je iPhone en de problemen die er zijn. Of het nu wel of niet goed is geweest dat de iPhone nu al op de markt ligt. Apple doet meer en ik ben er erg tevreden mee.

    Bijdrager
    Lesliedec

    Het kan zijn dat er problemen zijn met de nieuwe iPhone 3G…shit happens…maar om nu ineens Apple in het algemeen in twijfel te trekken gaat me toch een beetje te ver. Ik ben zelf de bezitter van de originele iPhone en ben er super tevreden mee !!

    Ik denk dat uit de kwaliteit van de eerste telefoon blijkt dat Apple thuis hoort in deze markt. Als er al een probleem is met de nieuwe is dat in mijn ogen eerder te wijten aan de kostendrukking die ze hebben moeten doorvoeren voor deze nieuwe versie. En dit omdat iedereen blijkbaar een high-end GSM tegen kinder-Nokia prijzen verwacht…

    Inactief
    Anoniem
    ”reven”

    Apple te klein?
    Weet niet waar jij werkt maar Apple heeft 75.000 medewerkers wereldwijd.

    Apple 75.000 medewerkers… LOL! Deel dat getal door 3 en je komt in de buurt van het werkelijke aantal.:?

    Bijdrager
    HenkGreven

    Bedankt voor jullie reacties.

    Sommigen vallen over een verkeerde maand en een ander wil me aan een hoesje van de Zune. (Ik hou wel van dat soort humor)

    Medelid Reven wil ik graag vertellen dat ik liever mijn G4 (inderdaad oud, maar was het niet een voordeel van een Apple dat ie veel langer in bedrijf bleef dan een Windows bak?) en internet de deur uit doe dan dat ik overstap op een Vistabak.

    En inderdaad, ik heb, qua bereik, alleen maar problemen met mijn iPhone hier in huis. Moet ik dan werkelijk in 2008 naar zolder om enig bereik te hebben? Problemen met dekking horen thuis in de begin periode van de mobieltjes. Mijn Nokia N70 doet het altijd(Via Debitel en netwerk KPN). Waar dan ook.

    Leuk detail; na de uitzending van Radar over de iPhone werd ik gebeld door Team4, een onderzoeksburo, namens T-Mobile. Tijdens het stellen van de vragen over de dekking viel de verbinding weg. De juffrouw belde even later terug en bood excuses aan. Ze lag blauw van het lachen toen ik vertelde dat het aan mijn iPhone lag.

    Jeroen Ruiter, bedankt voor de tip. Mischien zit ik inderdaad op de verkeerde plek met mijn verhaal.

    En Lesliedec; ik trek Apple in zijn geheel niet in twijfel. Ik zeg alleen maar dat ik denk dat de iPhone een beetje te groot wordt voor Apple. Het maakt niet uit hoeveel mensen je aan het werk hebt. Als deze gespecialiseerd zijn op één bepaald terrein en daarin de beste ter wereld zijn, wil niet zeggen dat ze dan op andere terreinen ook geweldig zijn. (Leuke G4 heb je trouwens als pictogram, zo ééntje heb ik ook).

    Na een aantal updates nog steeds niet de dekking, in samenwerking met T-Mobile desnoods, onder controle hebben zaag je aan de stoelpoten van een mobiele telefoon. Want behoor je niet te kunnen bellen met zo’n ding? Niet kunnen bellen met een mobieltje maar wel muziek, video, foto’s kunnen bekijken lijkt mij te veel op een auto kopen, de wielen er onderweg halen en er een kippenhok van maken.

    Sta je straks langs de kant van de weg met pech, heb je geen bereik. Of lig je op je knieën bij een slachtoffer van een ongeluk en probeer je 112 te bellen. Sorry meneer, ik laat u even alleen en rij een kilometer verder. Mischien heb ik daar wel dekking. Zwartgallige humor, jazeker. Maar kan iemand me verzekeren dat deze scenarios onzin zijn?

    Bijdrager
    Sfoleor

    Ligt het niet voor een groot deel ook aan T-mobile?
    Ik heb gewoon een Sony Ericsson mobieltje met T-mobile abonnement en ik heb ook regelmatig geen bereik (ook thuis, midden in de stad). Gelukkig zit ik er geen 2 jaar aan vast en kan ik binnenkort overstappen naar een beter netwerk…

    Bijdrager
    RoyHochstenbach

    Ik ben het wel met Reven eens. Ik heb verschillende T-Mobile SIM kaarten in verschillende toestellen gedaan, en zelf in het centrum van grote steden zoals Eindhoven, Maastricht en Rotterdam heb ik nauwelijks of geen bereik. Dat ligt toch aan T-Mobile:(
    Sterker nog, met een simlock vrije iPhone 3G uit België heb ik bij Vodafone vol bereik met 3G, zelfs in een bos. Maar doe ik nu een SIM kaart van T-Mobile erin, dan gaat het helemaal fout.

    Bijdrager
    1234

    Het is balen en ik denk persoonlijk dat het een combinatie van factoren zal zijn; T-Mobile heeft (op bepaalde plekken) altijd al ondermaatste dekking gehad.

    De iPhone is hardwarematig misschien wel iets te robuust om goed signaal door te laten en misschien is de update niet zo goed als Apple hem had willen laten zijn.

    Maar ik weet zeker dat er op elke ontevreden gebruiker minsten drie zijn die heel erg tevreden zijn.
    (dat is een slechte score en een veronderstelling van mijn kant)

    Ik ken in mijn omgeving heel veel mensen met een iPhone en de enige die er echt veel problemen van ondervind is iemand die een durpke woont waar niemand, met geen enkele provider goed signaal heeft.

    Kortom, zonder je probleem te bagatelliseren, ik ben dolgelukkig met mijn iPhone en ook dat mag wel een gezegd worden!

    T.

    Bijdrager
    Oppie

    Het is m.i. meer een Tmob probleem.
    Mijn vrouw heeft met haar Tmob abbo meestal wèl bereik in huis met haar Nokia, ik met mijn iPhone meestal niet.
    Het ligt dus toch wel dicht tegen elkaar aan, net wel of net niet.
    Ook had ik met mijn oudere Sony-Eric. gsm ook wel eens een verbindingsprobleem met Tmob, terwijl een KPN kaartje in mijn iPhone absoluut altijd 100% bereik heeft.

    En misschien ben jij ‘sad’, maar Apple is het zeker niet: ze verkopen die dingen als warme broodjes.

    Bijdrager
    mollie319

    Die dekking, waar veel over gesproken wordt, ligt toch echt aan T-Mobile!
    Dit heeft geen zak te maken met Apple!

    Ik kom, door de weeks, veel bij klanten, in het hele land.
    Rotterdam, Amsterdam, Amstelveen, Zwolle, Limburg etc.etc.
    Over het algemeen heb ik goed bereik, zowel qua telefonie alsook UMTS.
    Echter, er zijn nog plekken zat waar dit niet zo is!
    Als ik thuis ben, in Heemskerk, heb ik zowaar GEEN UMTS dekking. Foei Apple! Foei!
    Ik woon in een nieuwbouwwijk, het is 2008, DUS IK MOET UMTS DEKKING HEBBEN!
    Niet dus, welkom in de wereld van (mobiele) telefonie.
    Echter, met mijn KPN UMTS kaart in mijn Macbook Pro, heb ik thuis in Heemskerk perfect ontvangst.
    Dus… ligt dit nu aan Apple of aan het brakke netwerk van T-Mobile….
    het is nou eenmaal niet zo’n goed netwerk dan van KPN!
    Apple had er beter aan gedaan om met KPN in zee te gaan, die hebben nou eenmaal een veel beter netwerk.
    Aan de andere kant, zijn er ook plekken in het land, waar ik met mijn KPN UMTS kaartje geen verbinding krijg
    en dan kijk ik op m’n iPhone, die dan ‘volle’ bak geeft.

    HET IS GEEN APPLE PROBLEEM!!
    Goed, er zitten waarschijnlijk wat problemen in de software, maar om dekking van de iPhone (UMTS) nu aan Apple op te hangen vindt ik echt te ver gaan!
    Zoals iemand anders al eerder zei, neem een aantal mobieltjes met T-Mobile en probeer dan de UMTS dekking op dezelfde plaatsen. Ik denk dat het identiek hetzelfde probleem geeft!
    Apple is niet heilig, maar dit soort stomme redenaties kan ik gewoon niet goed tegen.

    Je hebt gewoon pech dat je in een ‘minder’ gebied zit qua UMTS bereik, in mijn ogen moet je ‘zeiken’ bij T-Mobile
    alhoewel die dit niet zo snel zullen toegeven! Maar ze weten donders goed, dat ze een minder netwerk hebben!

    Nogmaals, 8 van de 10 keer heb ik perfect bereik met iPhone en UMTS, dus daar is niets mis mee.
    Met mijn vorige mobiel van KPN en UMTS had ik 9 van de 10 keer perfect bereik, maar nogmaals, die hebben nou eenmaal een beter netwerk.

    Je kunt eens proberen ‘data-roaming’ aan te zetten, dan schakelt de iPhone automatisch over naar een ander netwerk.
    Ik denk, dat je dan wel verbinding hebt!
    Ohja, niet schrikken van de Roaming-kosten, en eventuele andere kosten die je dan voor je kiezen krijgt.

    Groeten,

    marcel

    Bijdrager
    mollie319
    ”HenkGreven”

    Sta je straks langs de kant van de weg met pech, heb je geen bereik. Of lig je op je knieën bij een slachtoffer van een ongeluk en probeer je 112 te bellen. Sorry meneer, ik laat u even alleen en rij een kilometer verder. Mischien heb ik daar wel dekking. Zwartgallige humor, jazeker. Maar kan iemand me verzekeren dat deze scenarios onzin zijn?

    ehm, dat kan GEEN ENKELE PROVIDER JE GARANDEREN!
    zendmasten kunnen uitvallen, je kunt op dat punt waar je je begeeft geen bereik hebben, etc.etc.
    Heel vervelend, maar als je dat zoekt, gaat dat helaas niet lukken.
    Van het werk uit gebruiken wij KPN, vanwege de dekking. Ik kan je echter 3 plekken aanwijzen (2 in Beverwijk en 1 maal in Hillegom/Bennebroek waar ik werk) waar GEEN dekking is met KPN! Gewoon geen service. punt.
    loop ik dan weer door, heb ik het wel weer. Geen idee waarom! maarja, dat lijkt me niet het probleem van de mobieltjes (verschillende mobieltjes hebben er last van) maar meer KPN.
    Is KPN daarom slecht? Neen. ze kunnen nou eenmaal geen 100% dekking garanderen.

    Hoe vaak ik soms moet wachten op bijvoorbeeld mijn Tom Tom in Amsterdam, als ik mij tussen hoge gebouwen bevind, voordat hij een GPS singaal heeft, vind ik ook niet echt 2008!
    Maar het is gewoon niet anders. Er zijn zoveel faktoren die meespelen, die bedrijven nou eenmaal niet allemaal kunnen voor zijn. Is Tom Tom een slecht apparaat? Neen…..
    De techniek is 99% betrouwbaar. Als je net in een gebied zit van die 1% is dat erg zuur, dat snap ik ook.
    Helaas, is dat niet anders…..

    groeten,

    marcel

    Bijdrager
    Regex
    Bijdrager
    iDephazer

    Het is gewoon een T-mobile probleem. Ik gebruik de oude iPhone al een jaar en heb ALTIJD goed bereik. Wel met KPN. Op kantoor heeft iemand de T-mobile iPhone 3G en wanneer ik vol ontvangst heb is dat bij hem niet het geval.
    De dekking van T-mobile is gewoon bij lange na niet zo goed als KPN en vodafone, dat is altijd al zo geweest.

    Bijdrager
    tinus_omt
    ”HenkGreven”


    En inderdaad, ik heb, qua bereik, alleen maar problemen met mijn iPhone hier in huis. Moet ik dan werkelijk in 2008 naar zolder om enig bereik te hebben? Problemen met dekking horen thuis in de begin periode van de mobieltjes. Mijn Nokia N70 doet het altijd(Via Debitel en netwerk KPN). Waar dan ook.

    Sta je straks langs de kant van de weg met pech, heb je geen bereik. Of lig je op je knieën bij een slachtoffer van een ongeluk en probeer je 112 te bellen. Sorry meneer, ik laat u even alleen en rij een kilometer verder. Mischien heb ik daar wel dekking. Zwartgallige humor, jazeker. Maar kan iemand me verzekeren dat deze scenarios onzin zijn?

    Je laat wel erg duidelijk weten dat je geen enkel benul hebt waar je over praat. Je vergelijkt het bereik van telefoon 1 in combinatie met netwerk 1, met telefoon 2 in combinatie met netwerk 2. Vervolgens loop je heel hard te roepen dat het toch echt aan de telefoon ligt dat een van de combinaties niet goed werkt, het netwerk heeft er niks mee te maken hoor. Vooral niet met dekking…

    En voor het tweede stukje: Als je 112 belt, maakt het niet uit op welk netwerk je zit. Het is een speciaal nummer binnen de GSM standaard. Als je een T-Mobile simkaart hebt en er is alleen KPN, gaat je telefoon automatisch op het KPN netwerk. Zelfs als je helemaal geen simkaart hebt mag je op alle netwerken. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, als er echt iets aan de hand is krijg je echt wel verbinding.

    Misschien is het een goed idee om eerst eens een keer te zorgen dat je weet waarover je praat, voordat je allemaal onzin loopt te spuien. Zoals je nu aan het klagen bent klink je een beetje als al die mensen die nu nog steeds aan het roepen zijn hoe erg Vista wel niet is, maar het eigenlijk nog nooit gedraaid hebben. Trendy, maar een beetje vermoeiend.

    Moderator
    Pete.Z
    ”HenkGreven”

    blablabla

    Dus omdat JIJ problemen hebt met de ontvangst (wat trouwens aan T-Mobile ligt) heeft Apple te hoog gegrepen met de iPhone?

    Is dat nou een meerderwaardigheids complex?

    Bijdrager
    roy

    Geef hem gewoon geen aandacht en laat hem in zijn sop gaar koken;)

    Moderator
    unSOUND

    Zal me niks verbazen dat als zijn internet eruit klapt hij ook zijn Mac de schuld geeft, en niet zijn provider…

    Bijdrager
    STEVEJ0BS

    Alsof Microsoft wel probleemloos een gadget op de wereld kan zetten. Een van de grootste bedrijven ter wereld.
    Ze moesten onlangs een hele hoop Xboxen terugnemen omdat het krassen maakt op CD’s

    Ik vind dat Apple te vroeg is geweest met de launch van de iPhone 3G. De interface liep gewoon nog niet goed en hierdoor heeft de iPhone (en Apple) gelijk een slechte naam. Mensen die altijd over Apple zeiken hadden ineens gelijk: “zie je nou wel. Apple is kut”.

    Daarnaast had Apple niet met T-Mobile in zee moeten gaan. T-Mobile is degene die geen optimale dekking van o.a. 3G heeft.

    Na de update van 2.1. ben ik zeer tevreden en ik vind dat Apple een fantastisch product in de markt heeft gezet. Ik zou nooit meer een gewone telefoon willen.

    Bijdrager
    HenkGreven

    Beste moderator van dit forum,

    Ik ben er nu achter dat je je afwijkende gedachten over een product van Apple niet op dit forum hoeft te plaatsen. De helft van de mensen die reageren begrijpen niet wat ze lezen en hebben waarschijnlijk het geheugen van een goudvis. Als ze namelijk de moeite namen om mijn tekst nog eens terug te lezen vlák voor ze gaan typen zou er misschien nog iets zinnigs en ter zake doende uit kunnen komen. De rest voelt zich zó superieur. Jammer dat ze daardoor niet doorhebben hoe bekrompen ze denken en hoe groot de oogkleppen zijn die ze op hebben.

    Wat valt me dit tegen! Hoe lang is het alweer geleden dat “Think different” een slogan was van Apple? Think different, maar niet hier. Binnen een bepaald clubje op dit forum, bestaande uit elitaire ballen, is een afwijkende mening niet toegestaan en wordt je kop er afgehakt als je een andere mening hebt.

    Schrap mij maar als lid en haal mijn topic aub van de site.

    Bijdrager
    roy

    Basta! :cry:

    Bijdrager
    sven-

    @ HenkGreven:

    Je bent vind ik een beetje zielig bezig. Je post op een nota bene Apple forum[/u] wat negatieve ervaringen, die niet eens helemaal accuraat zijn. Als je vervolgens reacties krijgt die je niet wilt horen, noem je die gebruikers “elitaire ballen” die superieur zijn, geen geheugen hebben etc. etc.

    Jammer.

    Moderator
    unSOUND

    Schitterend… Wel een grote mond hebben, maar zodra men probeert uit te leggen dat je tegen de verkeerde boom staat te blaffen wil je geschrapt worden als lid en ligt het aan ons ?

    Moderator
    Pete.Z

    Dat was dan kort maar hevig.
    Dag Henk.

    Bijdrager
    madmax

    Hij heeft wel een punt. Negatieve kritiek op Apple wordt je hier niet in dank afgenomen. Bij een issue als het bereik weet nog steeds niemand zeker of het nu aan de iPhone of aan het netwerk ligt. Mensen met een Belgisch SIM-lock vrij toestel hebben op andere netwerken immers precies dezelfde problemen maar daar lezen de meesten hier niets over. Het feit dat je net wat meer negatiefs over T-Mobile leest wil nog niet zeggen dat slecht bereik in alle gevallen aan hun netwerk ligt.

    Hoe je het ook wend of keert. De meerderheid van de antwoorden vind ik erg vooringenomen en soms zelfs onvriendelijk van toon.

    Bijdrager
    casperrrrrrr

    Het waren 10 fantastische post op die forum, bedankt!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 63)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.