8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Undaunted

Combine clips in iMovie

Ik lees er vast overheen, want ik kan me niet voorstellen dat de functie ontbreekt. Ik wil in iMovie een aantal clips aan elkaar plakken tot 1 clip. Ik dacht dat dit met elk videoedit programma kon, maar er wordt bij iMovie HD 6 zelfs niet over gesproken in de bijgevoegde handleiding. Hoe doe ik dat? Of kan dat echt niet?

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon in het clipvenster slepen en dan op de tijdlijn achter elkaar zetten?

Bijdrager
    Frans

Nou, ik denk dat zelfs niet kan. Je bedoelt zoals je bij Final Cut Pro kunt nesten. IK zou ze gewoon als een filmpje exporteren en dan weer binnen halen in Imovie.

Frans

Bijdrager
    Undaunted

Dat was ook het enige wat ik kon verzinnen, maar dat is wel flink omslachtig. Hoe vaak komt de volgende situatie wel niet voor:

Je hebt 3 minuten nonstop gefilmd. Van die drie minuten knip je ongeveer 2 min weg op verschillende plekken. Laat ik vier stukjes ertussenuit hebben gehaald, heb ik 5 clips! Terwijl ik wil behandelen als 1 filmpje. Niet dat nou alles van die combine afhangt, maar het werkt gewoon overzichtelijk als je dingen aan elkaar kunt plakken die bij elkaar horen .. erg vreemd dat zo’n functie ontbreekt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap nu pas wat je bedoelt eigenlijk. Nee, i.d.d.; gek genoeg werkt dat niet.

Bijdrager
    TonE

Idd raar dat het niet kan, als workaround kun je wel vooraf heel eenvoudig in QT pro het ongewenste materiaal wegknippen en 1 filmpje overhouden.

Bijdrager
    chatsmit

Ja ik mis die optie ook vaak. Is denk ik gedaan zodat mensen die net iets meer willen doen dan met iMovie kan, Final Cut (Express) moet aanschaffen….
    Het is ook niet een noodzakelijke functie, en eventueel kan het dus wel met Quicktime. Qua tijdlijnbewerking kun je eigenlijk alleen fragmenten doorknippen en fragmenten vast koppelen aan de tijdlijn. Dat is de basis en daar kom je opzich een heel eind mee.

Bijdrager
    Undaunted

tijd voor een mod:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.