8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sebastiaan

Combi Itunes en XP en Mediatoetsen and stuff…

Het zal wel aan mij liggen maar zo lekker vind ik dat Itunes niet. Tenminste niet in combinatie met de Mediaplayer van XP en een multimedia toetsenbord. Luistert en huivert:

Ja, ik gebruik windows met een schitterende Ipod Video 5th generation. Voor het gebruik heb ik dus Itunes geïnstalleerd.
    1e probleem: de multimediatoetsen van mijn toetsenbord doen het alleen als Itunes de actieve window is. Aangezien dat vaak niet het geval is, speel ik muziek af via de mediaplayer want dan doen ze het altijd. Heeft iemand hier een tip voor?
    Waar ik ook een beetje moe van wordt is het feit dat mediaplayer gewoon alle bestanden in de map “Mijn muziek” gebruikt en dat Itunes daarbinnen nog eens lekker alles gaat kopieren voor een eigen indeling en map binnen “Mijn muziek”. Om een beetje de boel gelijk te houden genereer ik de 2 bibliotheken van beide programma’s weer eens opnieuw. En dan…snik…eindig ik met van ieder bestand 4 kopien.
    Goed, het resultaat is dat sommige nummers alleen nog maar op de Ipod staan en niet op mijn pc :(

Welke messias verlost mij van dit gedoe?

Bijdrager
    MacBeer

Vrees niet mijn zoon…

iTunes beheert je muziekcollectie, maar dat kan je ook uitzetten. Als jij al een goed geordende bibliotheek hebt dan moet iTunes daar vanaf blijven.
    In het tablad ‘geavanceerd’ van iTunes voorkeuren kun je de opties ‘iTunes beheert de muziek’ en ‘kopieër bestanden naar iTunes Music’ uitzetten.
    Maar zelf vind ik dit wel gemakkelijk. Dubbele nummers etc. kan je gewoon via iTunes verwijderen, daar hoef je nieteens voor te bladeren in de verkenner.

Je probleem met de ‘multimediatoetsen’ heb ik helaas geen oplossing. Ik denk ook niet dat dit iets is dat je binnen iTunes moet zoeken maar in het stuurpogramma die deze functie aanstuurt.

Bijdrager
    Sebastiaan

Dank u O Moderatorheid, ik ga er meteen mee aan de slag…

Bijdrager
    foobar

verban deze duivelse PC uit uw kamer en laat u verlichten door de heilige Mac!

Bijdrager
    Sebastiaan

Mwahh, zo erg is het nu ook weer niet. Overigens staat er op een andere kamer in dit huis een Imac G5. We hebben ze allebei :wink:

Bijdrager
    NArthurNO
    ”Sebastiaan”

Mwahh, zo erg is het nu ook weer niet. Overigens staat er op een andere kamer in dit huis een Imac G5. We hebben ze allebei :wink:

patsertje :beret: ik bedoel: MAZZELAAR…:evil:

Bijdrager
    foobar
    ”NA(rthur)NO”
    ”Sebastiaan”

patsertje :beret: ik bedoel: MAZZELAAR…:evil:

valt toch wel mee:P (sig)

Bijdrager
    Sebastiaan

Ach, Cruijffiaans gesproken heb ieder nadeel z’n voordeel. En de ene keer is het de Mac en de andere keer de PC die het nadeel annex voordeel speelt…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.