7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    janbergstra

com.apple.WebKit.Networking.xpc Safari zoekt automatisch contact met website

Ik krijg sinds kort als ik Safari open heb staan sinds kort regelmatig een melding dat com.apple.WebKit.Networking.xpc via port 8443 (pcsync-https) wil verbinden met een bepaalde site. Via Little Snitch hou ik het tegen, maar ik krijg regelmatig deze melding.

Ik ken de site en deze is onschuldig maar ik heb me wezenloos gezocht hoe ik kan voorkomen dat Safari uit zichzelf contact zoek met deze site. Heeft iemand een oplossing voor me? Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Shmoo

Het is de module die controleert of het certificaat van een site klopt en geldig is qua tijd. Kun je maar beter accepteren en toelaten.

Bijdrager
    janbergstra

@shmoo Dank je voor je reactie. Maar wat ik niet begrijp is dat dit certificaat willekeurig wordt gecheckt door Safari terwijl ik op een hele andere site aan het surfen ben. En alleen voor deze ene site dus.

Bijdrager
    Shmoo

Komt omdat deze site waarschijnlijk in je Bookmarks of Top Sites gemarkeerd staat. Websites die gemarkeerd zijn worden op de achtergrond geladen zodra je Safari start, zo werkt dat intern bij Safari.

Bijdrager
    janbergstra

Nogmaals bedankt voor je antwoord Shmoo, ik heb weer wat bijgeleerd.

Bijdrager
    GoeieDag

Bookmarks geladen?

Top Sites lijkt me idd logisch, want zij worden getoond als webpagina; dat de bookmarks worden geladen, lijkt me stug.

Moderator
    Night

Niet geladen, gecontroleerd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.