3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Cache 60 GB op SSD – com.apple.iLifeMediaBrowser.ILPhotosTranscodeCache

Hello,

Ik kwam er achter dat 60GB vol zit in de map:

/Users/*****/Library/Containers/com.apple.ScreenSaver.iLife-Slideshow-Extension/Data/Library

com.apple.iLifeMediaBrowser.ILPhotosTranscodeCache

Dit lijken wel al mijn foto’s en videos van iCloud. Kan dit weggegooid worden of er voor zorgen dat niet meer voller raakt? Iemand ervaring mee?

De ruimte op mijn MacBook Pro 15 inch (256GB) begint beetje vol te raken en weet nu deels waarom;)

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door ChrisMax.
    Bijdrager
    csteelooper

Ik heb die map hier niet (Catalina). iLife is ook wel al best wel oud… Zelfs het losse iPhoto bestaat niet meer en is al meerdere jaren uit de roulatie. Wat je zou kunnen doen is de map tijdelijk op een andere plaats (buiten je interne schijf; bijvoorbeeld een USB-stick) zetten en dan je Mac opnieuw opstarten, om vervolgens te kijken of je met name in Foto’s tegen problemen aan loopt. Zo ja, dan zet je de map terug, zo nee, dan is het een gevalletje opgeruimd staat netjes.

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon tijdelijk op een andere lokatie plaatsen.

Dat hoeft niet op een andere schijf.

Zijn er daarna nergens problemen, dan kan je de zooi in de prullenbak swipen. En beginnen er wel apps te piepen, dan plaats je het weer terug op dezelfde lokatie als waar het vandaan kwam.

Ik heb die map nog wel, maar er staat helemaal niets in. Het lijkt erop dat dat de fotocache is/was van (i)Photo(s) die gebruikt wordt om je screensaver van plaatjes te voorzien. In principe kan je die dus gewoon weg gooien.

Saving Disk Space on your Mac from Photos

Kopieer “com.apple.ScreenSaver.iLife-Slideshow-Extension/Data/Library” maar eens in een Google search (of elke andere zoekmachine). Dan krijg je tientallen resultaten van mensen die hetzelfde ervaren.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door KarelWillem.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.