17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    soulfaderX

Colours gone crazy

Hoi Mac Lovers,

probleempje: Na een system clean met OnyX zijn m’n kleuren op hol geslagen..
    De desktop kleuren verschillen van m’n Illustrator files, ( met dezelfde file als desktop en open in Preview of Illustrat.)
    ook de File Icons verschillen van kleur met hun respectivelijke file.
    Het lijkt erop dat er iets met colorsync aan de hand is, of met het kleurenprofiel van de System.
    Herkent iemand dit?

alvast bedankt, SoulFaderX

G4 450 AGP 768mb Tiger (latest)
    :P

Bijdrager
    computer space

Wat is Onyx?
    Op zich is het normaal dat voorvertoonkleuren in de finder afwijken van de originele bestanden. Photoshop, Voorvertoning en andere apps corrigeren kleuren afhankelijk van je systeemprofiel, terwijl iconen en previews vaak ongecorrigeerd naar het scherm worden gestuurd.

Bijdrager
    soulfaderX

Dankjewel Martiniman,
    OnyX is een Gui voor de Unix commandline Terminal.
    Cache cleaner etc.
    Toch klopt er iets niet, dit is ook raar: http://82.171.41.7/picture.pdf
    enfin, het is ook lastig uitleggen.

groetjes, SoulfaderX

“A dry martini,” he said. “One. In a deep champagne goblet.”
    ” Oui, monsieur.”
    ” Just a moment. Three measures of Gordon’s, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it’s ice-cold, then add a large thin slice of lemon-peel. Got it?”

Bijdrager
    soulfaderX

OnyX is a multifunction utility (maintenance, optimization, and personalization).
    It allows you to run misc tasks of system maintenance, to configure certain hidden parameters of the Finder, Dock, Safari, Dashboard, Exposé, Disk Utility… to delete cache, to remove a certain number of files and folders that may become cumbersome, to see the detailed info of your configuration, to preview the different logs and CrashReporter reports, to check the Preferences files and more.

http://www.titanium.free.fr/pgs/english.html

Bijdrager
    computer space

Zie niks raars aan die pdf.
    Gooi eens je beeldschermprofiel weg (of zet m uit).
    Moet zeggen dat mijn monitor beter sRGB is dan afgeregeld door het regelpaneel als srgb. Ik kan de beeldschermcalibratie bij mij net zo goed uit zetten.

Bijdrager
    soulfaderX

Hoi Martini man , zie je geen verschil tussen flowing rock desktop in de preview.
    en linksboven?
    rechts is flowing rock helemaal rood en links bruin.
    Niet dat dat zo belangrijk is, maar geeft aan dat er iets niet klopt.
    Ik gooi ‘m weg nu, ( het profile) Thx

Bijdrager
    soulfaderX

dus wat doe ik nu precies?
    ik kies srgb profile? of kies ik het profile dat bij de monitor hoort (gaf bij mij ook soortgelijke problemen)
    Ik gebruikte daarna sRGB IEC 61966-2.1 dat werkte goed tot na die Clean met Onyx.
    Nu heb ik met alle profielen die ik kies in beeldschermen regelpaneel rare dingen.
    PS: hoe embed je een plaatje in dit bericht?

Gr, SoulfaderX

Bijdrager
    soulfaderX

http://82.171.41.7/picture.pdf

heb een nieuw gecallibrrrreerd profiel gemaakt, nu is het nog erger geworden..
    Hoe zet ik het uit, dus geen profiel, zoals jij zei?

Bijdrager
    soulfaderX

wel ff je browser cache refresh anders zie je de eerste pdf, had ik net zelf.
    moest ff reload..klikken.

Bijdrager
    Freek.

Heb je al een keer domweg geherstart?

Bijdrager
    Freek.

Btw: sRGB is géén monitorprofiel. Dat is een kleurbeschrijving van de RGB-kleurruimte voor beeld. Niet voor een beeldscherm.

Hoe en waarmee heb je gecalibreerd?

Bijdrager
    soulfaderX

heb geherstart, inderdaad.
    gecallibreert met het regelpaneel beeldscherm van OSX.
    en ik had voorheen de minste problemen met SRGB profiel ook in beeldschermen regelpaneel.
    Staat er wel tussen, ook al is het geen beeldschermprofiel, volgens jou.

bedankt, SoulfaderX

Bijdrager
    soulfaderX

Ik denk dat de iyama monitor beetje raar aan het doen is?

Bijdrager
    Freek.

Probeer er tzt eens een andere monitor aan te hangen… Is het probleem weg dan ligt het aan je monitor, is het hetzelfde dan mogelijk iets in je systeem.

Btw: bij Systeemvoorkeuren -> Beeldscherm -> Kleur moet je wel even ‘Toon alleen profielen voor dit scherm’ aanvinken.
    Je moest een weten hoeveel profielen je in beeld kunt krijgen. Wil nog niet zeggen dat dat bruikbare profielen zijn.

Bijdrager
    soulfaderX

sRGB IEC61966-2.1 profiel koos ik eerst altijd in m’n beeldscherm regelpaneel ipv
    Iyama HM903D/DT profiel, en in Photoshop enIllustrator ook sRGB IEC61966-2.1 voor RGB
    voor CMYK heb ik een profiel van de drukker gekregen.
    Werkte altijd prima tot ik die Clean deed met OnyX.

Bijdrager
    soulfaderX

IK zie ongeveer 20 profielen

Bijdrager
    soulfaderX

ik lieg, het zij er 12

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.