8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Colorlabels

Zag dat het progje Colorlabels (waarmee je OS 9-achtige gekleurde mapjes kan maken) ook werkt op 10.5. Nu vroeg ik me af of dit progje interessant genoeg is om aan te schaffen en of het geen conflicten geeft met het OS of met andere software.
    Iemand enig idee? Een gebruiker mss?

Bijdrager
    iJoost

Ehm… Kijk eens helemaal onderaan in het Achief-menu van de Finder.;-)

Bijdrager
    sypie

Inderdaad, een standaard functie van de Finder. Klik met de rechter muisknop op een bestand of map en geef het een label kleur. Of doe het op de uitgebreidere, minder snelle manier, die iJoost gaf.

Bijdrager
    Geedee

A ja, natuurlijk, weet ik wel, maar dan geef je de foldernaam een kleurtje en dat vind ik dus niet zo geweldig. In MacOS 9 kon je het mapicoon een kleur geven en dat is precies wat ‘colorlabels’ ook doet. Alleen vraag ik me af of dit ongestraft gebeurt, namelijk zonder conflicten met het OS of andere software.
    Graag jullie mening en/of ervaring.

Bijdrager
    iJoost

Onder MacOS X hebben folders net als bestanden een icoontje wat je zelf kunt aanpassen. Het lijkt me nauwelijks te doen om dat te kleuren. En dat zal ook wel de reden zijn waar om de labelkleur alleen wordt toegepast op de tekst. Aan de andere kant kunt je daardoor natuurlijk wel gewoon zelf de kleur van het icoontje van een folder veranderen.

Bijdrager
    MrAcid
    ”Geedee”

A ja, natuurlijk, weet ik wel, maar dan geef je de foldernaam een kleurtje en dat vind ik dus niet zo geweldig. In MacOS 9 kon je het mapicoon een kleur geven en dat is precies wat ‘colorlabels’ ook doet. Alleen vraag ik me af of dit ongestraft gebeurt, namelijk zonder conflicten met het OS of andere software.
    Graag jullie mening en/of ervaring.

Dat gebeurt “ongestraft” zoals jij het noemt. Wat er in feite gebeurt is dat je het icoontje van een individuele map wijzigt, dat heeft geen enkele invloed op andere dingen dan de weergave van die map.

Bijdrager
    Geedee

@iJoost
    Je wil zeggen dat je er gewoon een ander icoontje voor gebruikt ipv het standaard icoon. Die vind je bv. op Mac OS X icons. Ken je mss nog een andere leuke site waar ze dergelijke icoontjes (liefst gratis) aanbieden?

@MrAcid

A fijn. In dat geval lijken die kleurtjesmappen mij toch wel makkelijk in het gebruik.

Bijdrager
    iJoost
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.