10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iSnorrie

Collegs opnemen met iPod Photo

Geachte Mac OSX-ers

ik ben in het bezit van een iPod photo en zou deze graag inzetten om de colleges op te nemen. Ik heb al gezocht naar apparatuur zoals de iTalk of TuneTalk maar wat is de kwaliteit van het geluid? Verder staat de docent op een meter of 10-15 afstand, dus is dat uberhaupt mogelijk om op te nemen? Is er misschien betere apparatuur dan eerdergenoemde?

Alvast dank voor uw antwoorden,

Snorrie

Bijdrager
    6939j4

Ik heb zelf ook een iPod photo, en had ooit de iFM van Griffin. Opnamekwaliteit was erg slecht. Nu schijnt het dat dit aan dit softwarematig beperkt is, en dat je onder iPodlinux beter geluid hebt. En dat de nieuwe 5G-iPods betere geluidskwaliteit hebben qua opnemen.

Bijdrager
    smoothly

Ik gebruik hiervoor de iTalk. Is niet echt fantastisch maar wel redelijk. Als je me je e-mail adres pm’t kan ik je wel een college e-mailen… kan je ht zelf beoordelen…

Bijdrager
    smoothly

docent gebruikt bij ons wel een microfoon… iFM heb ik ook, maar die is veel slechter met opnemen dan de iTalk. Heb het nog niet geprobeerd met een extra externe microfoon…

Bijdrager
    iSnorrie

iPodLinux draait niet op mijn iPod Photo (tenminste het is nog niet aan te raden dus dat doe ik dan ook liever niet). Ik las dat de iTalk 11khz geluid opneemt en dat dat genoeg is voor stemmen.

De iFM valt iig af :P

Bijdrager
    iSnorrie

smoothly je hebt een pb-tje!

Bijdrager
    NArthurNO

hoor ik het woord LINUX :( zoveel leed veroorzaakt :wink: bij mij :nietblij:

Bijdrager

hoor ik het woord LINUX :) zoveel plezier en fun veroorzaakt :wink: bij mij :D

(alleen opnemen is mij nog nie gelukt)

Bijdrager
    iSnorrie

maar ik heb geloof ik niet meer keus dan een iTalk?

tenzij ik ontzettend moet gaan kloten met linux en oordopjes als microfoon moet gaan gebruiken enzo?

Bijdrager
    NArthurNO
    ”FlØ®|@@||”

hoor ik het woord LINUX :) zoveel plezier en fun veroorzaakt :wink: bij mij :D

(alleen opnemen is mij nog nie gelukt)

lol:wink:

:sotp: ,.. ik weet niet echt veel van iTalk dus ik hou me :sealed:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.