5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Delta

College opnames bekijken via Cisco VPN Client

Beste allemaal,

Ik studeer aan de universiteit van Maastricht en zojuist wilde ik een stukje uit een collegeopname thuis even terugkijken.

Dit bleek echter niet te werken op mijn mac (MBP 10.7.3). Colleges zijn terug te kijken door een applicatie Cisco VPN client te installeren. Normaal gesproken moet dat programma zichzelf installeren wanneer je naar de site http://vpn.maastrichtuniversity.nl gaat. In de beschikbare handleiding stond wel dat dit niet altijd gebeurd, zo ook bij mij. Je kunt het programma dan wel handmatig installeren volgens de handleiding.
    Hierbij moet je echter ook iets met het programma terminal doen volgens een stap en daar gaat het denk ik fout bij mij. De handleiding zegt het volgende:

Stap 6:
    Wanneer de automatische installatie van
    de Cisco client mislukt, klik dan op de link
    “Mac OS X 10.4+ (intel)” in het midden
    van het scherm.
    Een bestand genaamd vpnsetup.sh wordt
    nu gedownload naar uw Downloads folder.

Stap 7:
    Start Terminal

Stap 8:
    Geef nu het volgende commando in (druk
    nog niet op de enter toets): chmod a+x
    Sleep nu het vpnsetup.sh icoon van uw
    downloads naar het blanco scherm.
    Het pad naar het bestand vpnsetup.sh
    wordt nu automatisch ingevuld in het
    blanco scherm en het commando is nu:
    “chmod a+x
    /Users/username/Downloads/vpnsetup.sh”
    Druk nu op de enter toets.

Hierna moet je de app gewoon installeren en zou alles moeten werken.

Bij stap 6 heet het bestand dat bij mij word gedownload geen vpnsetup.sh maar vpnsetup.dmg
    Hiermee heb ik de stappen dus maar proberen te volgen, maar nog kan ik geen collegeopnames bekijken.
    De app maakt overigens wel verbinding met de universiteit, maar wanneer ik op een link van een college klik gaat MPlayerX wel open maar krijg ik niks te horen of te zien.