7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Beninho

Collage met Aperture maken

Ik heb de zoekfunctie er even op nageslagen, maar ik kan er niets over vinden.

Kun je in Aperture 3.0 ook een collage van foto’s maken? d.w.z 1 grote foto met allemaal kleine foto’s erin geplakt?

Alvast bedankt voor de tip!

Bijdrager
    MacBeer2

Nee dat gaat niet. Daar hebben we Photoshop of Photoshop Elements voor.

Aperture is bij uitstek geschikt om foto’s te retoucheren. Daarna kan je een export doen naar Photoshop om daar destructieve handelingen zoals collages maken uit te voeren.

Bijdrager
    Beninho

Prima!

Dan ga ik dat er eens even bijpakken!

Bijdrager
    friesappeltje

Hoe groot moet die collage zijn? en wil je deze collage ook werkelijk printen o.i.d.?
    Je kunt bijvoorbeeld via een Light Table (File, New, Light Table) foto’s op een lichttafel verzamelen, verschuiven, vergroten, verkleinen etc. Deze lichttafel kun bewaren en eventueel later aanpassen. Je kunt ook de lichttafel printen.
    Een andere optie zou zijn via een nieuw boek.
    Op één pagina kun je een paar foto’s verzamelen, diverse aanpassingen doen en zelfs tekst toevoegen.
    Ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk kun je, vanuit dit boek, ook wel één pagina printen.

Bijdrager
    Beninho

Ik wilde gewoon de vakantie foto’s van dit jaar in een lijstje van 30×30 mikken. Normaal maakt mijn vriendin deze altijd nadat de foto’s zijn afgedrukt. Nu wilde ik een keer voor de digitale versie gaan.

Het is wel belangrijk ook dat ik foto’s kan uitknippen/snijden.. Het is dus wel meer dan alleen een aantal foto’s naast elkaar zetten..

Bijdrager
    gngstr

Met een kleine omweg is het wel mogelijk in Aperture. Maak er een boekje van en exporteer dit als een JPG!

http://www.flickr.com/groups/aperture_users/discuss/72157610731776828/

(Tip voor TS: http://tinyurl.com/2uz675f )

Bijdrager
    Beninho

Nee dat is niet wat ik bedoel,

Op die manier kun je niet 100 foto’s op 1 pagina plakken.

Als je een collage maakt moet je soms ook bepaalde diingen van een foto afknippen en bepaalde zaken laten overlappen.

Zoals ik al zei: Het is dus wel meer dan alleen een aantal foto’s naast elkaar zetten..

btw: lmgtfy is zoo 2009

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.