3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Coffeecup Web editor

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een cursus Webdesign van NTI. Deze cursus is erg Windows-georienteerd (voorbeelden, screenshots e.d. zijn vanaf een pc gezien).
    Er wordt ook van een editor gebruik gemaakt: Coffeecup. Dit is zowel voor Windows als voor Mac: http://www.coffeecup.com/osx/
    Voor de Mac-versie kan ik eigenlijk geen reviews hiervan terugvinden en al zeker niet of het werkt onder Mountain Lion.
    Tot nog toe heb ik gebruik gemaakt van BBEdit, maar wellicht stap ik toch over op Web editor als daar geen bugs is zitten. Heeft iemand ervaring met deze specifieke editor?

Bijdrager
    Shmoo

Als ik een advies mag geven..

WEG met al die Code en Web editors als je nog aan het leren bent om de meest simpele reden je moet leren begrijpen wat en waarom je iets typt en dat je een HTML tag moet open en afsluiten, dit kun je alleen maar leren door 5 keer een fout te maken bij het intikken van de codes.

Een Code editor helpt je hier niet bij omdat deze geen fouten maken vanwege de auto. complete functies die er vaak inzitten, jij typt de eerste 2 or 3 letters en drukt op enter om de rest in te vullen dit werkt supersnel en handig maar als je niet begrijpt wat er voor jou ingevuld wordt dan heb je er vrij weinig aan.

Ik ben niet tegen Code editors want ze versneller wel degelijk het proces van begin tot het einde maar het leren zou iedereen gewoon een een standaard platte Tekstverwerker moeten doen. Dus die Tekstverwerker die al standaard op elke Mac staat.
    Als je na de cursus wat verder bent kun je eens gaan kijken naar dit soort handige tools er zijn er veel van die allemaal wel goed zijn alleen de ene iets iets meer gericht op de professional dan de andere.

Bijdrager
    Hansi2124

In principe heb je wel gelijk. Maar er wordt vanuit gegaan dat je dus werkt met een editor. Er wordt uiteraard ook uitleg gegeven wat de codes doen, wat de betekenis daarvan is. Je kan natuurlijk wel alle codes zelf in gaan zitten kloppen, maar ten eerste ben je dan 20 keer zo lang bezig met de studie (en zoveel tijd heb ik niet….) en ten tweede moet je gewoon gebruik kunnen maken van de techniek en mogelijkheden die er op dit moment zijn.
    Maar bedankt voor het meedenken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.