11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Codename voor 10.0?

Wat zijn de codenames voor verschillende OS X systemen? 10.2 is Jaguar, 10.3 is Panther, maar wat zijn 10.0 en 10.1?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

10.0 – Cheetah
    10.1 – Puma
    10.2 – Jaguar
    10.3 – Panther

Wat zal de volgende dan zijn….?:)

Bijdrager
    Ruben
    ”PeterMeeuwsen”

10.0 – Cheetah
    10.1 – Puma
    10.2 – Jaguar
    10.3 – Panther

Thanks! Ik ga bij wijze van experiment alle 4 op mijn iBook installeren. (Kijken hoe ver ik kom) en dan is het wel handig om de betreffende partities dusdanig te benoemen.:-D

Volgens mij zijn er trouwens niet veel kat-achtigen meer over, hoewel… we kunnen misschien nog “Lion”, “Tiger” en “Lynx” verwachten?;-)

Moderator
    Adriaan Mol

Het is leuker om de eerste Devs van Mac OS X te installeren. Zie je erg veel terug van het NeXT systeem.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”iRuben”

[…] kunnen misschien nog “Lion”, “Tiger” en “Lynx” verwachten?;-)

Lion lijkt me wel wat… koning der dieren…. klinkt alleen iets minder gevaarlijk als je het vergelijkt met Panther….:)

Maar eehhhh succes met je 4 systemen;)

Bijdrager
    Ruben
    ”PeterMeeuwsen”
    ”iRuben”

Maar eehhhh succes met je 4 systemen;)

Thank, ik ga het NU proberen, dus enige waarschuwing of tip die nu nog gaat komen is te laat. :-P Be right back… or not!

Moderator
    Lucas Raggers

Volgens mij gaat iRuben hier weer een Apple dip veroorzaken zoals een tijdje geleden. Zorg nu maar dat je computer werkt zo rond 19:00!!! :wink:

Moderator
    Adriaan Mol
    Bijdrager
    Ruben
    ”lucasraggers”

Volgens mij gaat iRuben hier weer een Apple dip veroorzaken zoals een tijdje geleden.

Nee hoor, valt reuze mee. Mijn plannetje viel al snel in duigen. De CD’s van OS X 10.0.4 zaten bij mijn iMac en weigeren te installeren op mijn iBook. De CD’s van 10.1.4, welke ik netjes had aangeschaft, kon ik nergens meer terugvinden (misschien wel ooit eens weggegooid toen ik Jaguar kocht). Dus ik heb er nu alleen 10.2 en 10.3 op staan.

Tot nu toe werkt het prima, dus dit keer geen klachten.:-) Ik begon met de installatie rond half vijf en had beide versie er om iets over half zes al op staan. Blijft me toch steeds weer verbazen. In mijn Windows tijd was de hele handel tijdens een setup na een uur nog gewoon ergens bezig met het overzetten van de gegevens.:-P

Bijdrager
    stoef

leuk geprobeerd!

Bijdrager
    araminta

iRuben,

Ik heb 10.0 en 10.1 nog wel voor je.

En je kunt je borst natmaken:

According to the U.S. Patent and Trademark Office, Apple registered four new trademarks in early July: Cougar, Lynx, Leopard and Tiger. All four were filed under the “computer operating system software” category.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.