19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    DudeJoris

CoD4 op MacBook Pro, temperatuur wordt 80 graden

Hallo iedereen,

Ik dacht, het wordt tijd voor een game op mijn mac. Dus ik heb CoD4 erop gegooid, de CD-key van mijn windows versie gebruikt, wat gewoon werkt (single player en multiplayer). Ik was echter in de veronderstelling dat mijn macbook (13 inch, standaard 2011 versie) dit wel aan zou kunnen. Echter gaat mijn macbook enorm blazen als ik ongeveer een minuut speel, de temperatuur loopt ook op naar ongeveer 80 graden. Dit gebeurt zowel op het scherm van de MBP zelf, evenals ik via een extern beeldscherm speel.

Ik ben dus in het bezit van de standaard macbook pro, 13 inch, uit 2011.
    Ik heb ook al diverse video’s gezien waar met dezelfde macbook pro gewoon call of duty gespeeld werd, dus ik vraag mij af wat het probleem is. Speelt netstroom een rol? Maakt het uit als ik een muis/ander keyboard gebruik? Maakt het uit dat ik het geluid via boxen laat lopen?

Enfin, hoop dat iemand me hier verder kan helpen – zou graag CoD4 willen spelen (het liefst op mijn extern beeldscherm (22 inch syncmaster)

Bijdrager
    Japsuh

Hij wordt dus alleen warmer? Hij speelt gewoon? Dat hij hij 80-90 graden wordt is normaal.

Bijdrager
    daanclasener

ik snap je probleem niet helemaal…, als ik het goed lees kan je het gewoon spelen toch?!

Bijdrager
    DudeJoris

In principe wel. Maar ik weet niet of het wel zo slim is om door te spelen als hij zoveel lawaai maakt. Ik heb de macbook pas net, dus ben er erg voorzichtig mee. Ik had echter de indruk dat CoD4 niet heel veel moeite zou vergen, maar hij heeft er dus aardig wat moeite mee.

Bijdrager
    Welloe

Mijn Macbook Pro van Juni 2010 draait CoD4 ook gewoon prima, zonder zo veel lawaai te maken. Misschien maar de settings even een standje lager zetten?

Bijdrager
    Hansi2124

Lees dit topic ook eens door. Gaat over hetzelfde: de temperatuur van je Mac.

Bijdrager
    DudeJoris

Ik ga zoderek eens aan de gang met de instellingen – kijken of dat uitmaakt. Even mijn advertentie op Marktplaats afmaken voor mijn vorige laptop (Samsung NC20).

Bijdrager
    Welloe

Dit zijn de settings waar ik mijn CoD4 op heb staan, die hij prima aankan.

-Sorry voor dubbel-post!

Bijdrager
    daanclasener

je kunt gewoon doorspelen zonder gevaar, je mac sluit zich uit zichzelf af als deze te heet wordt.
    dus je hoeft je niet druk te maken.

Bijdrager
    roelpol

Die van mij wordt ook heel warm als ik speel, maar das toch normaal voor een spel als CoD4, dat vergt meer van je CPU & GPU dan wat internet en een teksteditor hoor.

Gewoon spelen, en nooit druk maken om de regeling van de temperatuur, daar zorgt het OS wel voor…

Bijdrager
    michelvdb

Koop gewoon een spelconsole. Zo blijft je Mac ‘buiten schot’.:razz:

Bijdrager
    DudeJoris

Heb zo’n 3 uur COD4 gespeeld. Bevalt me wel. Wat beter kan is de FPS, die niet boven de 70-80 uit komt. MBP wordt warm, het scherm wordt ook warm (speel op extern beeldscherm dus mbp is dichtgeklapt waardoor het scherm dus warm wordt). Maar goed, het kan dus, alleen moet nog een manier vinden om de FPS wat omhoog te kricken.

Bijdrager
    sven-

Ik snap niet dat je Specular Map and Sync Every Frame aan hebt staan. Die MBP van je kan het spel wel draaien maar de Intel HD Graphics 3000 die je hebt is niet echt geweldig. MBA heeft betere GPU, maargoed.

Daarnaast heb je op de Anti-Aliasing na gewoon full settings op die eerste pagina staan. Vandaar dat je FPS niet onwijs hoog is. Sync Every Frame sowieso uitzetten, Specular Map eigenlijk ook (maar maakt het spel wel een stuk “lelijker”). Wat heb je bij Texture Settings?

En bij console eens
    /com_maxfps 125
    intypen, helpt ook.

Bijdrager
    DudeJoris

Nieuwe vraag. Heb gister wat lopen kloten met configs enzo, maar gebouwen waren oppeens zwart. Originele config terugzetten hielp niet. Dus heb opnieuw geinstalleerd, met als gevolg dat ik hem nu niet kan updaten naar 1.7. Heb van ASPYRE beide versies geprobeerd (want weet niet zeker welke ik heb…xD), maar dat werkt dus niet.

Bijdrager
    Matterhorn

Je kunt het scherm ook beter open laten staan. Dan kan de laptop beter koelen.

Bijdrager
    DudeJoris

Opgelost. Moest textures een beetje omhoog gooien. Laptop open houden scheelt inderaad wat!

Problem(s) solved! )

Bijdrager
    jafd01

Sorry hoor maar wat is dit slecht? Wat verwacht jij van een 13inch met basic configuratie…

ik ruik hier een typisch non kennis van apparatuur.

Bijdrager
    DudeJoris

In reactie op jafd01 (wellicht wat laat):

De specs van mijn MBP zouden in staat moeten zijn om CoD4 zonder al te veel moeite aan te kunnen. Vandaar dat mijn vraag niet geheel ‘slecht’ is, zoals jij dat zo mooi benoemd.

Ook enorm knap van je, dat reukvermogen…

Bijdrager
    Yggdrasil
    michelvdb op 19 maart 2011

Koop gewoon een spelconsole. Zo blijft je Mac ‘buiten schot‘.:razz:

Netjes :sarcastic:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.