13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    TandMac

COD 4 op laptop

Heeft iemand ervaring met COD 4 op een (mac) laptop?
    Wat zijn de ervaringen qua speelbaarheid… Is het werkbaar ja/ neen. Welke config etc…
    Groeten
    Erik

Bijdrager
    sven-

Is prima speelbaar op een MacBook Pro met een dedicated grafische kaart (X1600, 8600M GT, 9600M GT). Integrated graphics van Intel (GMA 950 en X3100) loopt niet goed, en de 9400M loopt matig.

Natuurlijk niet teveel verwachten. Ik kan Call of Duty 4 spelen op mijn MBP (met 9600M GT) op medium/high settings, 1440×900 resolutie, anti-aliasing uit, Specular Map uit (levert een performance boost op maar is wel een stuk minder mooi). Dan haal je meestal wel 40+ FPS.

Bijdrager
    Nikita

Afhankelijk van hoe hoog je de lat legt, draait het op een Geforce 9400 prima. Zeker niet op de hoogste settings natuurlijk maar soms wordt het wel erg zwart-wit afgeschilderd.

Het verschil tussen de 9400 en 9600 is vrij groot, hou daar wel rekening mee.

Bijdrager
    AdriaanB

Op mijn Unibody MacBook loopt hij prima!

Bijdrager
    Lexis

Draai hem nu op het topmodel 15″ met de 9600GT (512MB).
    Werkt lekker met de hoogste settings.
    Zoals eerder gezegd: laat anti-aliasing en shaders liever uit
    Als je wel alles aanzet, dan krijg je een kleine lag.

Hij wordt wel flink heet zeg…

Bijdrager
    TandMac

Dus … of ik gooi er behoorlijk wat (draagbare) centen tegen aan …
    of ik ga voor een iMac….

Bijdrager
    shadowspy

Als je tegen een lagere resolutie kunt voldoet de 9400m ook voor CoD4. Hier werkt hij op het hoogst @ 800×600. (Overclocked gpu dan wel.)

Bijdrager
    Nikita

Ik had het draaien op de 2,4 GHz MacBook alu (eerste serie).

Draaide op 1280 x 800 (dus de resolutie van de MacBook zelf), met AA uit (dat is eigenlijk wel het zwaarste) en de rest op midden of standaard of wat het ook was. Draaide prima. Maar ik ben dan ook hartstikke tevreden met 25 FPS (ik vind 50 of meer FPS zelfs onrustig en vervelend…).

Bijdrager
    hetiszover

OF je koopt een xbox 360 voor 150 + CoD 4 voor 30.

Weet je zeker dat je goed zit met de fps en dat soort onzin!

Bijdrager
    sven-
    ”Nikita”

Maar ik ben dan ook hartstikke tevreden met 25 FPS (ik vind 50 of meer FPS zelfs onrustig en vervelend…).

Als jij multiplayer kunt spelen met 25 FPS, respect!

Maar serieus, 25 FPS is echt laag. In mijn ogen te laag om lekker te kunnen spelen. Het loopt niet vloeiend, je reageert trager, je springt minder ver etc.

Bijdrager
    Nikita

Geen multiplayer… Ik doe alleen de scenario’s en daar houdt het op.

Persoonlijk vind ik 25 – 30 FPS prima om mee te spelen. M’n buurjongen had altijd (met z’n game PC) zo’n 50 tot 100 FPS en dat vond ik altijd zelfs onrustig overkomen.

Films zijn ook altijd zo’n 24 of 30 frames per seconde. Zal ook wel een reden hebben…

Bijdrager
    sven-
    ”Nikita”

Persoonlijk vind ik 25 – 30 FPS prima om mee te spelen. M’n buurjongen had altijd (met z’n game PC) zo’n 50 tot 100 FPS en dat vond ik altijd zelfs onrustig overkomen.

Als je meer dan 60 FPS haalt en je hebt V-Sync niet aan staan, dan krijg je last van tearing, en dat kan onrustig overkomen ja.

”Nikita”

Films zijn ook altijd zo’n 24 of 30 frames per seconde. Zal ook wel een reden hebben…

Slechte vergelijking. De enige reden dat films met 24FPS vloeiend lijken is omdat er een hoop motion blur wordt toegevoegd.

Ik kan nu net zo goed zeggen, er zal ook wel een reden voor zijn dat bijna alle plasma en LCD televisies nieuwe technieken hebben om de hoeveelheid FPS te verhogen (120Hz e.d.)

Oh, en wat dacht je van interlacing, puur verzonnen om de hoeveelheid FPS te verhogen, en om flickering tegen te gaan (dat is net zo goed onrustig beeld).

Maar goed, ieder zijn voorkeur:)

Bijdrager
    Nikita

Precies, voor mij komt 25 – 30 FPS rustiger over dan hele hoge. Kan er ook niks anders van maken… :roll:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.