10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Franko

Coconut geeft verkeerde waarde aan?

Ik heb coconut geinstalleerd. maar hij geeft bij current battery capacity meer aan dan bij original capacity

ik denk niet dat mijn accu er juist beter op word?:P

Bijdrager
    Josebo.

Dat kan wel degelijk het geval zijn. Heb ik ook! Ligt dus niet aan jou:wink:

Bijdrager
    CedricH

Dat is inderdaad geen probleem. De original capacity is een waarde die de batterij zeker moet halen volgens de maker maar dit verschilt natuurlijk wat van batterij tot batterij. Als je hem “goed onderhoudt” kan je er een heel stuk boven gaan.

Bijdrager
    Franko

ahhh goed nieuws!

met 184 laadcycles.

niet slecht dacht ik zo:D

Bijdrager
    CedricH

Inderdaad :D
    Ik heb er nu 671 en ook nog steeds meer dan 100% maar voor al deze percentages was er al een draadje in de Lounge dacht ik

Bijdrager
    christiaans

Beste Cedric,

Kun je mij uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt?

Ik heb 362 cycli en 59% mijn laptop is 28 maanden oud.

Ik callibreer regelmatig. Doorgaan tot dat de computer in sluimer gaat en dan volledig opladen.

Probeer hem zo min mogelijk aan de oplader te hebben.

Wat kan ik nog meer doen?

Alvast dank!

Maarten

Bijdrager
    P3t3r

Ja…, ik zit al na 10 maanden op de 90% en heb nooit meer de originele capaciteit gehaald (5090mAh) slechts 90% dus ( < 4613mAh) en volg keurig http://support.apple.com/kb/HT1490

Probleem bij mijn macbook air is ook nog eens dat ik zelf niet de batterij kan vervangen?! dat moet dus een authorised apple dealer doen, zucht! SMC reset anyone?

Bijdrager
    Marius1976
    ”christiaans”

Beste Cedric,

Probeer hem zo min mogelijk aan de oplader te hebben.

Dat is dus je grootste fout. Bij dit type accu is het juist het best als je hem gebruikt op de lader zodra je kan.

Dat wordt zelfs door apple gewoon geadviseerd, en dit komt ook in elk topic (en dat zijn er inmiddels nogal wat) terug.

Overigens wil ik wel aanmerken dat het ook een kwestie is van geluk. De ene “batch” accu’s is gewoon beter dan de andere. Jammer, maar zo is het.

Groet
    M.

Bijdrager
    Franko

Bij mij hangt hij eigenlijk altijd aan de lader, behalve als hij uitstaat.

Ook gebruik ik hem 2 dagen per week op school ( de andere 3 zijn stage ) en hier zit hij ook vaak zonder lader.

een keer in de maand laat ik hem helemaal leeglopen en weer opladen.

Bijdrager
    CedricH

Ik hang de lader er altijd aan als hij rond de 2 – 3 % zit (vergeet ik ook wel eens zodat hij dan uitvalt :innocent: ) en dan opladen. Meestal zit hij de hele nacht in omdat hij nog niet klaar is met opladen als ik in mijn nest kruip. Niks speciaals eigenlijk denk ik

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.