5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    robinspeijer

[Cocoa] Quotes in NSString

Hallo allemaal.

Ik ben een programma aan het schrijven, maar ik loop tegen een probleem waar ik zo even niet het antwoord van kan vinden.

In mijn programma ben ik een HTML source code aan het nagaan op bepaalde tags. de tag waar ik bijvoorbeeld op wil checken is: . Mijn idee was het controleren op het woordje title. Ik kwam er al snel genoeg achter dat dit niet werkte: er bestaat ook een <title> tag. Dan maar controleren op “title” of class=”title”. Dan stuit ik op het probleem: quotes in een NSString?

Hebben jullie enig idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen? Single quotes ziet XCode als char, dus dat werkt ook niet. Zelf zat ik te denken aan een bepaalde code als &quotes of wat dan ook.

Als jullie mij verder kunnen helpen, graag!

Bijdrager
    Pieterr

De backslash al geprobeerd?

Bijdrager
    robinspeijer

Ja dank je wel, het is gelukt! \” werkt:D Ik heb deze codes eerlijk gezegd nog nooit hoeven te gebruiken, en het staat ook niet in het boek van Aaron Hillegass:? .

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb ook even in “het groene boekje” gezocht maar geen uitleg gevonden hoe je quotes moet ‘escapen’ in strings.
    Ook in de Apple documentatie over strings in Cocoa is dit niet expliciet te vinden.
    Er wordt blijkbaar van uit gegaan dat je bekend bent met strings in ‘C’.

Bijdrager
    arri

Objective C:

…The Objective-C language is a simple computer language designed to enable sophisticated object-oriented programming. Objective-C is defined as a small but powerful set of extensions to the standard ANSI C language

erg handig dus om c te kennen als je met cocoa/objc aan de slag gaat.

check ook intro into strings en google (c strings) voor meer info

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.