24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    harriec

cocoa plug in?

Hoi!

Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Mac en buitengewoon tevreden hierover. Helaas een grote frustratie…ik kan niet voor mijn werk niet inloggen in de citrix omgeving. Dan krijg ik in een pop-up scherm de melding: “This browser does not use the cocoa java plug in. 1) Make sure that the JVM 1.4.1 or later is installed 2) check that this browser supports that Java voor Cocoa (such as safari)”

Ik heb OS X 10.7.2, java is geinstalleerd en werkt (gecheckt via de java site) en ik gebruik de nieuwste safari met de juiste java instellingen (onder beveiliging).

Iemand bekend hiermee….of nog beter iemand een oplossing?

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Lukt het misschien wel met Firefox? Of krijg je daar dezelfde melding?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    youp.c

Maar in plaats van dat geklooi met pacifist kan je ook gewoon hier Safari 5.0.5 downloaden: linkje

Bijdrager
    harriec

Bedankt voor de tips & support. Heb de afgelopen tijd wat te weinig tijd gehad, maar kan hiermee aan de slag. En ja…de melding krijg ik ook bij Firefox….helaas.

Laat wel weten of het gelukt is!

Bijdrager
    Picazi

Ik heb zelfde probleem dus ook, ik begrijp niet wat ik moet doen via die discussions.apple link. Youp, ik heb je link gewodnload maar zie dan nog steeds de nieuwe Safari staan.

Zit hier echt goed mee in mn maag. Iemand simpele oplossing??

Bijdrager
    MouseMighty

Ja hele simpele oplossing: gebruik een applicatie ipv browser werkt hier perfect. Citrix Reciever app. Oh btw kan een van de mods dit draadje even verplaatsen, hoort niet bij Switchers maar bij Netwerken:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Bij deze. Zag het over het hoofd.:wink:

Bijdrager
    Picazi

MouseMighty wat bedoel je precies, ik snap het niet? Ik moet werkomgeving via een browser benaderen….
    Wat is die Receiver? En waar haal ik dat? Kan je iets uitleggen over werking? thanks man!

Bijdrager
    Hansi2124
    Bijdrager
    Picazi

Hans, als ik op die 1e link doorklik: page not found.
    Maar ik snap gewoon niet wat er aan de hand is en hoe een Citrix receiver werkt…..:-(

Wat moet ik nou doen?

Thanks

Bijdrager
    Hansi2124

Die link werkt bij mij wel gewoon….

Bijdrager
    Picazi

Ja de link naar de pagina werkt. De relevante doorklik erna niet…..

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat blijkt inderdaad zo…
    Misschien kan je via Google een andere downloadlink vinden van die app?

Bijdrager
    iep

Voor het bereiken van Citrix spul heb je een bepaalde plugin nodig. 1 van die plugins heet Citrix Receiver. Die plugins zorgen er voor dat je verbinding kunt maken met de Citrix spullen van het werk en dat je er ook op in kunt loggen. Voorheen had je er meerdere, gelukkig hebben ze het tegenwoordig tot 1 plugin samengevoegd waardoor het er weer wat makkelijker op is geworden. Deze plugin is zowel onder Windows als Mac nogal shitty omdat ze aardig wat lastige problemen opleveren. Het is niet raar dat je in je webbrowser eerst alle geschiedenis en cache moet legen waarna het pas werkt. Het beste kun je de plugins gewoon via http://www.citrix.com > downloads > Mac downloaden. Daar staat altijd de laatste versie. Daar staat ook bij dat je de eigen helpdesk (die van werk) verder om hulp moet vragen. Dat lijkt me een heel goed advies: zij zijn de experts, kennen de foutmelding vast wel en weten wat te doen. If not, je kunt eens rondsnuffelen op het Citrix forum (niet dat je daar met de plugins veel wijzer wordt).

Bijdrager
    Picazi

thanks Iep, het jammere is dat mn eigen helpdesk (groot ministerie) van NIETS weet…..

Bijdrager
    Hansi2124

Werk jij bij de AIVD?
    :lol:

Bijdrager
    iep

@Picazi: dat is normaal bij de overheid, niets weten, vooral niet van ICT…

Bijdrager
    Picazi

Nog steeds ditzelfde probleem. Echt heeeel irritant! Zijn er meer mensen die hier last v hebben??

Bijdrager
    Picazi

Dit is dus exact het probleem….
    http://kb.juniper.net/InfoCenter/index?page=content&id=KB21507&cat=ssl_vpn&actp=LIST
    en dit een oplossing? Ik zie dit vakje niet hoor om aan te vinken. Staat er bij mij niet bij….

Please help:-)

Bijdrager
    Picazi

http://sniptools.com/mac-osx/making-java-work-in-browsers-on-mac-osx-lion
    Sorry, zie boven, ik dacht hier dus oplossing te vinden.

Ik zou heel graag de oplossing vinden, ik bak een taart voor je desnoods:-)

Bijdrager
    iep
    Picazi op 16 november 2011

Dit is dus exact het probleem….

http://kb.juniper.net/InfoCenter/index?page=content&id=KB21507&cat=ssl_vpn&actp=LIST

en dit een oplossing? Ik zie dit vakje niet hoor om aan te vinken. Staat er bij mij niet bij….

De oplossing is een nieuwe release van de Juniper SSL VPN client. Dan is het niet heel onlogisch om te denken dat Citrix haar plugin ook een update moet geven om het op te lossen.

De tweede link gaat over Java zelf aanzetten in Lion. Dat staat standaard uit. Zodra je echter iets met Java gaat doen krijg je een melding om het aan te zetten (hij gaat ook wat downloaden enzo). Ik denk dat je het in deze ook meer moet zoeken in de Citrix plugin die niet up to date is.

Bijdrager
    TheBigZ
    Picazi op 11 november 2011

Ik heb zelfde probleem dus ook, ik begrijp niet wat ik moet doen via die discussions.apple link.

Wat snap je niet? Heb je het gegeven stappenplan gevolgd?

Bijdrager
    Picazi

Oh man man ik heb van alles geprobeerd maar niets lukt!
    Zat te wachten op Safari update maar nu die binnen is kan ik concluderen da het daar ook niet mee lukt.

Zit ik met mn 27″ iMac op een brak HP laptopje van 13 inch te werken. Dammit

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.