3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Verwijder

cocoa (10.5): tableview printen

ik probeer een view met wat textfields en een tableview te printen. daarbij moeten op de eerste pagina de textfields en de bovenste regels van de tableview komen en als er nog regels over zijn dan moeten er vervolgpagina’s komen met alleen regels zonder de textfields maar wel met de kolomkoppen. ook wil ik een header of footer met het paginanummer.
    als er op 100% wordt geprint krijg ik het nog wel voor elkaar maar bij een andere schaal wordt het een puinhoop. ik heb bij mijn view knowsPageRange: en rectForPage: geïmplementeerd en hoe ik het ook wend of keer, er staat altijd wel iets op de verkeerde plek of op de verkeerde schaal. hoe print ik een tableview over meerdere pagina’s? of weet iemand waar ik een voorbeeld kan vinden?

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Verwijder

nee, zoeken met Google kan ik zelf ook wel, heb ik ook gedaan, heb ook bij Cocaobuilder gezocht. ik kom wel hetzelfde probleem tegen maar geen oplossingen. bij de examples van Xcode staat bij Appkit geen printvoorbeeld en bij Printing geen Cocoavoorbeeld. ik heb geprobeerd bij TextEdit en Sketch de kunst af te kijken. ik heb in de boekwinkel in Hillegas zitten lezen maar die houdt op waar ik in de problemen kom. kortom, ik heb geprobeerd om zelf antwoorden te vinden.
    ik begin te vermoeden dat printen in Cocoa 10.5 niet zo best getest is en een aantal bugs bevat. de documentatie valt ook nog wel te verbeteren.

ps In Bento kan je bij printen geen schaal instellen, zouden de makers ook …

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.