12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    juulapple

CMS Systeem met Dreamweaver

Hallo Iedereen,

Ik ben op zoek naar een goed (en gratis) CMS systeem, die ook online werkt. Ook zou graag in Dreamweaver de website willen bouwen en dan met een CMS systeem hem willen onderhouden waarbij je ook van afstand bij kan. IS er iemand die zo’n CMS systeem weet? Het liefst gratis.

Alvast bedankt

Julian

P.S. WordPress heb ik al geprobeerd, maar vindt het niet fantastisch werken.

Bijdrager
    coppess

Je zou Drupal of Joomla! kunnen proberen.

Bijdrager
    computer space

Probeer wat duidelijker te zijn met wat je ermee wilt doen.
    Joomla is zo’n typisch one-size fits-all benadering, waardoor je alles kunt, maar daardoor ook dikke bloatware is en zaken hopeloos omslachtig worden. Ook WordPress is over de top. Veel van deze CMS’en zijn op grote organisaties met meerdere auteurs gericht.

Indexhibit is een heerlijk minimalistische tegenhanger.

Bijdrager
    ikkezelluf

Het is natuurlijk wel zo dan je na een uurtje of wat spelen met WordPress of Joomla, dat je het systeem nog niet half kent. Vergis je niet in een modern CMS, die zitten boordevol (handige en minder handige) opties….

Ik gebruik al jaren Joomla en kan er goed mee overweg, gebruikt het voor een eenvoudige site maar ook voor sites met daaraan webwinkels gekoppeld, ledeninlog etc… Mijn zoon gebruikt voor zijn bedrijf weer WordPress en zweert daarbij.

Een website bouwen in Dreamweaver en dan onderhouden met een bestaand CMS is niet mogelijk. OF je bouwt een complete CMS met Dreamweaver (dit is echter iets voor echte programmeurs) of je gaat een CMS als Joomla, WordPress of Drupal gebruiken. Voor het laatste geldt dat je wel bereid bent om wat tijd in het systeem te steken en niet te snel de handdoek in de ring gooit.

Suc6 met je keuze!!

Bijdrager
    Shmoo

Mensen moeten eens leren begrijpen dat de Visual ( WYSIWYG ) editor in Dreamweaver niet gemaakt is om websites mee te bouwen maar om websites mee te controleren. Dreamweaver is geen software voor mensen en designers die zelf een websites willen bouwen ook al ziet deze editor er eenvoudig uit en kun je er als leek aardig veel meer het zou nooit je basis mogen zijn.

Los daarvan kent Dreamweaver natuurlijk integraties voor zo’n beetje alle bekendere CMSen dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Bijdrager
    stefonline

Ja dat kan. Of het handig is weet ik niet.

Je kan met Dreamweaver je site/html maken en als je klaar bent en tevreden over de vormgeving bouw je vrij makkelijk modX daar achter.
    Het vergt wel wat uitzoeken maar dan heb je ook wat.

mocht @juulapple een beginner zijn dan raad ik toch iets als WordPress of Joomla aan.

Stefan

Bijdrager
    streeff

Als we dan toch CMS’en gaan opnoemen: ik werk tegenwoordig liever met Bolt dan met Joomla of WordPress.

Maar mbt. de vraag: een CMS leren is een hoop werk, dus weet waar je aan begint.

Bijdrager
    rvanheukelum

Iemand een hekel aan Expression Engine Core?

Bijdrager
    Shmoo

Nee waarom zou je er een hekel aan hebben, slechte CMS’en bestaan echt niet meer op vandaag – op dat handje na dat totaal geen marktaandeel heeft.

Expression Engine heeft weer zijn eigen doelgroep zoals Drupal dat ook heeft. Ze richten zich echt op de ‘developers developers’ en waar Expression Engine tegenover Drupal nog een stapje verder gaat om vooral de high-end sector te willen bedienen. Developers die nog een X bedrag willen en vooral kunnen betalen voor de licentie van het CMS.
    Developers die opdrachten vanaf 3000,- bij hun klanten kunnen afleveren hebben vaak niet zoveel moeite om 250,- voor een software licentie af te tikken.

Bijdrager
    Xenophon

Ik veelal ook alle cursisten afkomen met ‘Ik lees een boekje Dreamweaver’, en ‘download Drupal’ en ik ben CSM-developer. Vergeet het maar.

Ik zou al beginnen met Sublime Text, zelf je eerste HTML+CSS schrijven, en dan pas beginnen met een CMS. Je moet weten waar je aan begint. Dreamweaver gaat u echt niet helpen om goede code te schrijven. Je kan nog betere code gewoon in Notepad tikken.

Offtopic:
    Dat Bolt ziet er idd. mooi uit uit: Content-types, Taxonomy, Twigg, Image-styles, YML. Alle goodies die Drupal heeft of gaat krijgen in Drupal 8. Is er ook een ‘Views’-module en een Bootstrap 3 basetheme?

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Shmoo op 30 januari 2014

Mensen moeten eens leren begrijpen dat de Visual ( WYSIWYG ) editor in Dreamweaver niet gemaakt is om websites mee te bouwen maar om websites mee te controleren. Dreamweaver is geen software voor mensen en designers die zelf een websites willen bouwen ook al ziet deze editor er eenvoudig uit en kun je er als leek aardig veel meer het zou nooit je basis mogen zijn.

Dude… wat is jouw vak gebied ?

Dreamweaver was in de jaren 90 marktleider om websites te bouwen. De tijden zijn snel veranderd met php en asp(later aps.net). Maar dreamweaver is zeker niet bedoeld om websites te controleren. Want een programmeur zit in de code zelf.

En opdrachten vanaf 3000 euro tik ik liever ook geen 250 euro af. Heb al moeite om bakje koffie af te tikken. Elke euro tel voor een ondernemer.
    Je praat er zo makkelijk over, vraag me af wat jouw skills zijn of dat je heel de dag zit te google….

Bijdrager
    streeff

Xenophon: er is (voorzover ik weet) nog geen basic Bootstrap theme voor Bolt – maar het zou me niet verbazen als er al mensen mee bezig zijn.

Ik hoop zelf over een tijdje wel een basic Foundation/Bolt thema klaar te hebben – ik bouw hem voor mezelf, maar ik denk dat ik hem op Github ga zetten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.