7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Flipstra

CMS, PHP en CSS

Een vraagje aan de nerds hier…;)

Is het mogelijk om met PHP een class van een stylesheet te selecteren en die aan een stuk tekst toe te kennen?

Je ziet de laatste tijd steeds vaker van de WYSIWYG editors in CMS-en waarbij je een tekst kunt selecteren en die een andere kleur of grootte kunt geven. Nu wil ik hetzelfde doen maar dan met classes van stylesheets. Dus je selecteert een .class waarna deze waardes aan een geselecteerd deel van de tekst wordt toegekend… Is dit te volgen? en zo ja, wie heeft het antwoord??

Bijdrager
    tennapel

nee, dit is niet te volgen.

In PHP kan je willekeurig welke stukje tekst toevoegen afhankelijk van gemaakte keuzes via variabelen. Als je een <font color=”#ff0000″> kan genereren kan je ook een <span class=”red””> genereren. Dus wat is nu je probleem?

Bijdrager
    klaasb

ja, dat kan.

Vrij simpel op de volgende manier:
    Je voegt in je database een veldje toe, en die noem je heel origineel ‘class’.

Bij het invoeren doe je dus een drop downmenuutje met daarin alle verschillende classes die je hebt.

Overal in je tekst waar je nu CLASS=rood hebt staan, zet je CLASS=$class neer. Bij het uitlezen van de database laat je dan $class de waarde worden van dat wat in de db staat.

Snap je?

Dit is een heel simpele manier, en het geldt meteen voor alle ingevoerde tekst, en dus niet aparte gedeeltes ervan.

Je zouw de classes natuurlijk ook weer in een eigen table kuunen kieperen en die dan met id aan je tekst-table kunnen joinen.

Bijdrager
    Flipstra
    ”tennapel”

Dus wat is nu je probleem?

Probleem is dat ik niet wist hoe het moest anders had ik de vraag hier ook niet gepost, stuk arrogant geval

Klaasb, tnx voor de uitleg! Ga ’t proberen

Bijdrager
    tennapel
    ”Flipstra”
    ”tennapel”

Probleem is dat ik niet wist hoe het moest anders had ik de vraag hier ook niet gepost, stuk arrogant geval

pardon? Ik begrijp je vraag (nog steeds) niet

Bijdrager
    Syndic
    ”Flipstra”
    ”tennapel”

Probleem is dat ik niet wist hoe het moest anders had ik de vraag hier ook niet gepost, stuk arrogant geval…

Niet echt bevorderlijk voor de kans op een antwoord hè :?

Bijdrager
    Flipstra

excuses tennapel, heb je reaktie waarschijnlijk verkeerd begrepen… :innocent:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.