15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BJM

CMD+R, CMD+C, Shift werken niet meer

CMD+R werkt niet.

iMac 27″ 2011 start heel traag op en blijft vervolgens hangen op een wit scherm.
    Wil ik hem opstarten met CMD+R doet hij eigenlijk hetzelfde: Hij reageert niet op CMD+R en blijft vervolgens weer hangen op een wit scherm.

Opstarten met CMD+C probeert hij de cd te lezen en gooit hem er vervolgens uit.

Opstarten in veilige modus (Shift) doet hij ook niet.

Met de aan/uit knop bleef hij ook zwart en kreeg geen signaal/geluid/voeding meer. Laat je hem een nacht staan werkt het weer.

Welke mogelijkheden zijn er nog meer?
    Wat is hier aan de hand?

Bijdrager
    Q-collective

Kun je naar de Internet Herstel starten (CMD+ALT+R)?

Inactief
    Anoniem

Heb je misschien een ander toetsenbord om te testen?

Bijdrager
    BJM

Ja, Q-collective
    CMD+ALT+R pakt hij wel maar blijft tenslotte na ruim 10min hangen bij een aardbol met een uitroepteken. Apple.com/support 2003F

Bijdrager
    BJM

Ja Koen,

Door een ander toetsenbord kreeg ik hem wel weer zover dat hij reageerde op de toetsen. Maar het bovenstaand probleem blijft bestaan.

Bijdrager
    BJM

Er is mogelijk een conflict tussen iMac en toetsenbord. Is dit mogelijk?
    Gebruik ik een USB Toetsenbord springt hij na ca 10min uit en start opnieuw op.
    Gebruik ik een draadloos toetsenbord doet hij het langer en start vervolgens weer opnieuw op.

Ik kwam hiertoe omdat hij met een draadloos toetsenbord wel reageerde op CMD+R.

Bijdrager
    Q-collective
    BJM op 01 september 2017

Ja, Q-collective
    CMD+ALT+R pakt hij wel maar blijft tenslotte na ruim 10min hangen bij een aardbol met een uitroepteken. Apple.com/support 2003F

Dat is een netwerkfout. Gokje: heb je een Experiabox? Die baggermodems geven altijd dit soort ellende. Probeer een ander netwerk.

Bijdrager
    BJM

Aha, een netwerkfout.

Een UPC/Ziggo box zal behoren tot de Experiabox?

Waar haal ik zo snel een ander netwerk vandaag. Is een her-start van de box een optie en via een kabel i.p.v WIFI? Maakt het geen verschil hoe hij is aangesloten?

Bijdrager
    Q-collective
    BJM op 03 september 2017

Aha, een netwerkfout.

Een UPC/Ziggo box zal behoren tot de Experiabox?

Waar haal ik zo snel een ander netwerk vandaag. Is een her-start van de box een optie en via een kabel i.p.v WIFI? Maakt het geen verschil hoe hij is aangesloten?

Experiabox is van KPN, Telfort, etc. Ziggo geeft normaal niet dit soort problemen. Probeer eens een herstart van het modem.

Mocht dat niet helpen: probeer bij kennissen, familie, vrienden, een servicepunt of (als je een brede databundel hebt) een mobiele hotspot.

Bijdrager
    BJM

Is het hiermee per iMac verschillend hoe ze reageren op het netwerk? Dit omdat een andere iMac het altijd goed blijft doen op hetzelfde netwerk.

Ondanks CMD+R start hij door naar een wit scherm en blijft hangen.

Bijdrager
    Q-collective

Probeer eens een SMC reset (trek alle kabels uit de iMac zelf en wacht 15 seconden).

Als je toch een andere iMac hebt, kun je ook een USB stick installer maken op een stick van minimaal 16GB. Kun je in ieder geval de schijf eens controleren of desnoods een (schone) herinstallatie uitvoeren.

Bijdrager
    BJM

Dank je wel Q-collective
    Ongetwijfeld doe ik iets verkeerd!!
    Deze iMac reageert niet meer op commando”s: hij start rustig heel langzaam op. Apple logo, wit scherm en vervolgens dood!
    Ander toetsenbord hetzelfde verhaal………….
    Blijven bezig met stekkers eruit halen, toetsenborden, aan/uit knop, commando”s.

Wat bezielt deze iMac?

Bijdrager
    Joid

Ik ben bang dat de harde schijf het probleem is.

Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij een Apple serviceproviders in de buurt.

Bijdrager
    BJM

Hallo Vrienden,

Na een inspectie van een Apple serviceprovider blijkt de videokaart niet te functioneren.
    Hij geeft wel beeld maar kan na enkele, min/uren uitspringen.
    Het vervangen van een videokaart kost me 700,-
    Dit is hij niet waard!!!

Bijdrager
    Tegenwind

Hi BJM,

De iMac 2011 beschikt over een losse grafische kaart, deze kan dus worden vervangen zonder dat er een compleet nieuw logic board benodigd is.
    Op ebay kun je deze voor ca. €230,- krijgen. Middagje prutsen en je hebt weer een werkende machine:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.