8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    seza123632

CMD+klick

Waneer ik cmd en click inhoud geld dit als een rechterklick hoe zet ik dit af ? ( ik heb een macbook pro)

alvast bedankt

Bijdrager
    mowat

Je bedoelt waarschijnlijk ctrl + click ?
    Ik weet het niet , maar ik vraag me af waarom je dat uit zou zetten.
    Als je er een muis aanhangt dan kan je de rechtermuisknop gebruiken en werk je met het touchscreen dan gebruikte je ctrl + klik.

Bijdrager
    seza123632

nee cmd+klick mss is het geen rechterklick maar dat wil ik afzetten , bij het gamen is het heel ambetand

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Command-klikken is hetzelfde als rechtsklikken omdat Apple vroeger muizen met “maar” één knop leverde (goed, dat doen ze nog altijd, maar je hebt nu virtuele knoppen op die muis) en het soms toch nodig was om een tweede functie te kunnen aanroepen.

Je zet dit uit in de Systeemvoorkeuren -> Muis:

Bijdrager
    mowat

@Jakko ,
    Ik denk niet dat hij/zij het over het gebruik van de muis heeft.
    In het verhaal spreek hij/zij over ” als ik de cmd + klik inhoud op een “Macbook pro ” , dus ik versta daaruit dat hij/zij het over een stuurvlak heeft.

Bijdrager
    CedricH

Als de TS het over een MacBook heeft zal het dan dezelfde instelling zijn maar bij het menu “Trackpad”. Ik snap overigens niet wat die cmd + klik doet, bij mijn MacBook heeft dit geen enkel effect en volgens mij kan je dat ook niet instellen…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nou ja, er staat alleen “ik heb een macbook pro” dus die kan best met een muis gebruikt worden …;)

Ook merk ik dat ik een foutje gemaakt heb (dat krijg je als je het net niet helemaal goed herinnert en het ook niet even probeert): Ctrl-klikken is rechtsklikken* maar Command-klikken zou eigenlijk niks horen te doen, dus hoe je het uitzet … ? Misschien dat het aan het door seza123632 gespeelde spelletje zelf ligt?

* Ook met een trackpad.

Bijdrager
    seza123632

iedereen bedankt voor de comments , ik heb ontdekt dat het buiten de game niets doet dus het ligt idd aan te game , tog bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.