9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wdrink

cmd + shift + 4 en scrollen

Hoe is het mogelijk om een groot bestand (plaatje), wat op 100% niet geheel op mijn beeldscherm past, toch met deze functie (cmd + shift + 4) in zijn geheel te selecteren? Zodra je los laat is het namelijk zo dat hij de ‘foto’ maakt. Als ik namelijk wil scrollen is er geen reactie, en kan ik het gebied dus niet uitbreiden.

PS. Even voor de duidelijkheid, het gaat om een Numbers tabel, die ik heb gexporteerd naar pdf. En die wil ik in groot formaat in photoshop hebben. Maar eigenlijk doet dat er niet toe, het gaat er om hoe je scrollt tijdens cmd+shift+4!

Bijdrager
    joerideleebeeck

Het plaatje gewoon op je bureaublad slepen…

Of begrijp ik het verkeerd?

Bijdrager
    BloomPod

Of als je een webpagina volledig wilt opslaan, moet je er een PDF van maken: Archief > Druk af > PDF

Bijdrager
    Zodiack

Of pagina in z’n geheel even verkleinen mbv: cmd –

Bijdrager
    BloomPod

Maar dan heb je ook een kleinere afbeelding…

Bijdrager
    Zodiack
    ”BloomPod”

Maar dan heb je ook een kleinere afbeelding…

Voorvertoning heeft toch ook weer een zoomfunctie.
    Als de afbeelding niet zo groot was hoefde ie ook niet te verkleinen, toch?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maak meerdere afbeeldingen en plak die in Photoshop aan elkaar — over elkaar heen leggen zou al voldoende moeten zijn.

Maar als je de tabel al in PDF-formaat hebt, kun je die toch importeren in Photoshop? En zo niet, open hem dan in Voorvertoning en bewaar hem als een ander formaat zoals TIFF of PNG (liever geen JPEG), waarbij je de resolutie op iets hoogs zet (300 dpi of zo, in plaats van de standaard 72 dpi).

Bijdrager
    computer space

Grote webpagina’s sla je op met het programma Paparazzi

Bijdrager
    wdrink

De pdf openen in Photoshop openen is inderdaad de beste oplossing. Wordt in groot formaat geopend!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.