3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    iDoc

CLP-500 en duplex

LS,

ik denk erover de clp-500 kleuren laserprinter van Samsung te kopen: CLP-500.
    Nu is mijn vraag echter of iemand van jullie deze al heeft en of met de nieuwe OSX drivers het duplexprinten werkt.
    Ik lees op het net dat dat een probleempje was bij eerdere drivers.
    Ik heb Samsung al een mail gestuurd en krijg doodleuk als antwoord:

Dank u voor uw email met betrekking tot de CLP-500.

Op 16 juli 2004 zijn de nieuwe drivers voor de MAC op de internationale Samsung web-site gezet. Wij hebben echter geen informatie over welke problemen hiermee precies zijn opgelost.

U heeft ergens gelezen dat er allerlei beperkingen zijn. Misschien kunt u daar informeren of men de laatste drivers hebben gebruikt. En zo niet, of zij met de nieuwste drivers dezelfde beperkingen konstateren.

Ze weten daar zelf dus niet eens hoe het op de Mac werkt… erg sneu.
    Misschien dat jullie kunnen helpen.

Bijdrager
    iDoc

Ik heb hem inmiddels aangeschaft en de nieuwe drivers werken perfect op de mac. Full duplex printing en goede netwerkondersteuning. Deze printer is een echte aanrader voor elke Mac gebruiker.

Ok als beste getest in de Computer!Totaal van deze maand

Bijdrager
    archivaris

Ik heb ook naar de CLP-500 gekeken. Echter er staan nogal tegenstrijdige reviews op internet. De teneur op use-net was niet doen, omdat de kwaliteit van de kleuren afdrukken erg tegenvalt. Daarnaast zijn de tonercassettes schreeuwend duur en valt het aantal afdrukken per cassette erg tegen. Maar ja duplex voor weinig geld is wel erug aantrekkelijk. Ook de fuser vervangen loopt aardig in de papieren.

Uiteindelijk heb ik voor de Kyocera-Mita FS-1020D gekozen voor €343,24 bij OBCS ook duplex en Postscript 3 (OSX driver) maar dan met 7200 afdrukken per tonercassette (€67) en de fusercylinder heeft levenslange garantie. Alle gebruikers die ook kan traceren staken de loftrompet over de lage gebruikskosten en de zeer superieure zwarte afdrukken (1200 dpi).

Maar ja, kleur het heeft wel wat …

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.