7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Lolsmurf

Cloud backup voor de Mac

er zijn sinds enige tijd een paar Nederlandse aanbieders voor cloud backup actief. Ik noem er twee:

– mac-up.nl

– TransIP.nl

iemand enige ervaring met deze diensten?

Bijdrager
    Elduderino

Zo te zien is Mac-up.nl gewoon gebaseerd op Crashplan Pro. Kijk maar in de FAQ.

ikzelf gebruik Acronis TI cloud. Niet goedkoop, wel uitgebreid, flexibel en snel.

Bijdrager
    Lolsmurf

Kan deze ook gebruikt worden om een externe HD te backuppen? Niet iedere dienst biedt die mogelijkheid. Er schijnen ook een aantal diensten in Nederland actief te zijn zoals TransIP en Mac-Up. Iemand daar ervaring mee?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Lolsmurf.

Bijdrager
    Shmoo

Er schijnen ook een aantal diensten in Nederland actief te zijn zoals TransIP en Mac-Up. Iemand daar ervaring mee?

Hoe groot is de kans denk je dat één van de 547 klanten op OMT zal rondhangen.

TransIP (STACK) is gewoon een traditionele webserver met een installatie van Open Source – OwnCloud erop. Speelgoed dus. Wil niet zeggen dat bepaalde mensen er niets nuttigs mee kunnen doen. Als je veel gratis opslag krijgt trekt dat sowieso al bepaalde doelgroepen die heel erg flexibel zijn waar het probleem dan vaak in gaat zitten is dat deze mensen vanwege hun flexibiliteit gaan denken dat ze serieus een goed product in handen hebben.

Mac-up.nl ….

Ik denk dat zo’n website al voldoende zegt qua uitstraling, waar je mee te maken hebt.

Mijn advies zou ook uitgaan naar Backblaze maar dan wel de B2 Cloud Storage oplossing. Gewoon je backups blijven maken op een externe SSD schijf en dan met het vrachtwagentje van Panic periodiek je backup naar de B2 Cloud sturen.  Ik heb de data er niet voor om dit soort dingen te doen dus werk ik gewoon vanuit Dropbox maar als ik volume-volume zou hebben in foto’s/video’s dan zou ik het zeker weten op de B2-oplossing doen. Je moet dit soort dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.

Bijdrager
    Elduderino

<p class=”cite”>Lolsmurf op 15 juni 2019 om 10:18</p>
    Kan deze ook gebruikt worden om een externe HD te backuppen? Niet iedere dienst biedt die mogelijkheid. Er schijnen ook een aantal diensten in Nederland actief te zijn zoals TransIP en Mac-Up. Iemand daar ervaring mee?

Als je Acronis TI bedoeld, ja die kan ook externe schijven naar de cloud backuppen. En kan bijvoorbeeld rechtstreeks Onedrive in de cloud backuppen zonder tussenkomst van een computer.  Backblaze is ook wel goed, maar ze hebben dan weer een slechte retentie periode. Velen geprobeerd maar uiteindelijk maar wat meer uitgegeven aan Acronis, heeft alles wat de anderen hebben en dan meer. echter als je heel veel opslag nodig hebt kan het een erg kostbare oplossing worden.

TransIP is niks anders dan een cloud opslag alla Dropbox. iDrive heeft vaak ook wel interessante aanbiedingen, maar de client vondt ik behoorlijk slecht, was altijd wel een mooi Crashplan alternatief.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Lolsmurf op 14 juni 2019 om 23:09</p>
    er zijn sinds enige tijd een paar Nederlandse aanbieders voor cloud backup actief. Ik noem er twee:

– mac-up.nl

– TransIP.nl

iemand enige ervaring met deze diensten?

Ik heb TransIP en ik kon toen (nu niet meer) gebruik maken van een aanbieding van 1TB gratis. Daarvan is nu na een jaar of 3 pas 15% in gebruik. TransIP is inderdaad vrij simpel maar voldoet als het puur gaat om opslag van bestanden zoals je foto’s of deze bestanden via een link delen. Je kunt er echter geen mappenstructuur mee uploaden laat staan een complete drive. (Je moet dan eerst alles in één bestand zetten, m.a.w: een zip bestand of DMG.)

Ik heb er verder weinig problemen mee al is het wel zo dat uploaden van vele GB’s (>10) niet altijd de eerste keer goed ging.

Bijdrager
    Quokka_61

Een optie die ik al jaren tot volle tevredenheid gebruik is Amazon Cloud Drive. Wanneer je deze dienst via Amazon Duitsland afneemt, blijven je data binnen de Europese Unie bewaard. Amazon Drive heeft zelf geen client, maar ik gebruik Arq, maar inmiddels is ChronSync ook in staat backups naar Amazon-servers te maken. Hoe lang je data bewaard worden bepaal je zelf, en stel je m.b.v. de client in.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.