5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    brechtiejj

Cloud backup Time Capsule

Beste

Is er een mogelijkheid om een online backup te maken van een Apple Airport Time Capsule 2T? Ik zoek al even rond op het internet maar kan hier niets over terugvinden. Graag zou ik van al mijn documenten, foto’s, muziek, … ook buitenshuis/cloud een backup willen hebben, je weet maar nooit.

Alvast bedankt

Groeten
    Brecht

Bijdrager
    gipsman

Wat in de TC zit zit toch ook in je mac ?
    Kun je dan niet rechtstreeks een online backup van deze data in je mac maken ipv. de TC ?

Bijdrager
    Henriboersema

Dat heet toch icloud? Wat op je mac staat synced met je icloud ( icloud drive en itunes match) en je timecapsule maakt een backup van je mac

Bijdrager
    Ir.Bob

Crashplan of Backblaze kunnen dat, zolang de TimeCapsule ‘gemount’ is aan de Mac. Overigens is het niet nodig die TC te backuppen in de cloud, je kan net zo goed direct je Mac backuppen in de cloud.

Bijdrager
    Digirec

Via https://backupmypc.nl/nas/ kun je een TimeCapsule backuppen tot maximaal 5 Tb voor 75 euro per jaar.
    Daarbij kun je ook vanaf al je computers backuppen. Helaas is het onder Mac zo dat je maar 1 mountpoint kunt backuppen voor dat geld terwijl Windows gebruikers meerdere shares kunnen backuppen van 1 NAS.
    Het werkt echt super simpel. Je kunt een gratis testaccount aanmaken en als je gebruik wilt maken van de NAS optie kun je dat mailen.
    Je krijgt achteraf een factuur (Als je na de testperiode wilt blijven gebruiken)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.