10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tvdb314

ClickandBuy

Is er ooit iemand in geslaagd om met ClickandBuy te werken zonder een creditkaart?

Ik wil graag weten of ik nog iets kan doen want ik doe het meest simpele wat ik kan bedenken. Ik probeer een betaalmethode toe te voegen die geen creditkaart is maar dat lukt gewoon niet.

Apple helpdesk zegt dat het door ClickandBuy komt maar als ik iTunes match probeer te betalen krijg ik al direct de melding

‘Bovenstaande aanbieding kan niet worden betaald met behulp van een online overschrijving.’

Uw bestelling iTunes Music Store
    activate

Bijdrager
    RamonV

ik zou je aanbevelen geen click and buy te gebruiken, dit omdat het niet erg fijn werkt, het niet veilig is, je erg hoge boetes bij niet ( op tijd betalen) krijgt. behalve click and buy is de enige niet creditcard optie een itunes gift card, hiermee zou je aankoop gewoon moeten werken.

Bijdrager
    tvdb314

Ok, ClickandBuy is exit.:wink:

Helaas heb ik nu nog een probleem. Ik had iTunes match. Nu kwam een aantal maanden geleden de automatische verlenging en ik heb al een tijd geen creditkaart meer dus ik heb een iTunes gift card van 50 euro gekocht en dat nummer ingevoerd wat best al veel werk is voor een simpele betaling (naar de winkel gaan in de rij staan etc.) maar ok iTunes match was wel makkelijk.

Echter als ik iTunes match probeer te verlengen moet ik toch een creditkaart of clickandbuy account hebben zowel volgens iTunes als volgens de helpdesk van Apple support.

Daisy van de iTunes store zegt hierover:

‘U kunt het tegoed van de Store gebruiken om uw iTunes Match-abonnement te betalen, maar bij het inloggen moet u echter een geldige betalingsmethode hebben geregistreerd. Dit kan een credit card zijn of een ClickandBuy-account zijn. ‘

Echter omdat ClickandBuy alleen een creditkaart wil en ik die niet heb kan ik dus niet met mijn tegoed iTunes match betalen.

Ja dit is echt om gek van te worden;! En ikben ookniet een beetje pissed:-D

Bijdrager
    RamonV

hmm vreemd, heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van iTunes Match dus heb eigenlijk geen idee hoe dat zit. Moet je apart inloggen op iTunes Match? dat lijkt me namelijk zeer vreemd.

Bijdrager
    tvdb314

Als een creditkaart me nu geen 50 euro per jaar kostte en ik hem nog voor iets anders dan iTunes nodig had en ik geen boetes hoefde te betalen als ik 5 euro rood stond en geen woekerrente voor het bedrag dat ik leen. Als de hele creditkaart maatschappij er niet op was gericht om mensen duur rood te laten staan en als ik dus gemakkelijk een tegoed zou kunnen handhaven en ik dat niet de hele tijd in de gaten hoefde te houden dannnnnnnnnn zou ik misschien overwegen weer een creditkaart te nemen;)

Voor nu is het exit iTunes match. Ik heb de nummers die ik vaak draai al weer via wifi sync overgezet en dan heb je ook cd kwaliteit. Eigenlijk wel zo makkelijk en in 1 klap 75 euro bespaard per jaar voor leuke dingen om mee te doen zoals een lekker broodje met een bakkie koffie:-D

Bijdrager
    BasiX

Als je een ClickandBuy-account maakt via je bankrekening kun je deze even koppelen aan je iTunes-account op het moment dat je iTunes Match wil kopen / verlengen. Het tegoed dat je nog op je iTunes-account hebt staan (van je €50 gift card) zal op dat moment eerst als betaalmethode worden gebruikt. Als de betaling gelukt is koppel je je ClickandBuy-account weer los, zodat je daarmee later niet per ongeluk aankopen doet.

Erg onhandig, ik weet het, maar het werkt. Zoals de Apple-medewerkster al zei; je moet een betalingsmethode hebben gekoppeld op het moment van de aankoop. Zelfs als je genoeg iTunes tegoed op je account hebt staan.

Succes!

Bijdrager
    tvdb314

Maar ik probeer al tijden om een bankrekening toe te voegen aan ClickandBuy. Ik kies ING bank. Ik vul mijn rekeningnummer in (heb ook het lange nieuwe nummer geprobeerd) dan mijn naam precies zoals op de kaart staat en ik klik op ok en er gebeurt niets. En dat al meerdere dagen en ook met de Friesland bank. Daarom was ik ook benieuwd of het iemand was gelukt.

De helpdesk van ClickandBuy geeft me dan een Nederlands contact formulier (ik kan zelfs de taal kiezen) maar ze kunnen mijn Nederlandse antwoord niet lezen. Ik vertaal het in het Duits en de Duitsers zeggen.

‘Ihre persönlichen Daten und das hinterlegte Zahlungsmittel können Sie jederzeit in Ihrem Servicebereich aktualisieren bzw. korrigieren. Klicken Sie hierzu auf den Reiter „Einstellungen“ und sodann auf den Link „Zahlungsmittel”.’

(En dan nog hoe ik inlog.)

Maar dat werkt dus niet. Maar dat werkte wel bij jou BasiX?

Bijdrager
    BasiX

Yup. Wellicht kun je het eens met een andere browser proberen? Je probleem lijkt me namelijk vooral aan de site van ClickandBuy te liggen.

Ik doe het al een tijd via deze manier.

Bijdrager
    makasa

Ik gebruik click an buy zonder problemen en zonder credit kaart. Ik heb een koppeling met mijn bankrekening. Ik heb keer een probleem gehad dat er onterecht geld werd afgeboekt. Mogelijk een hack van mijn iTunes account. Dat is heel goed opgelost. Als ik wat koop in de iTune store dan wordt het direct door click and buy verwerkt. Krijg direct een mail.

Bijdrager
    tvdb314

Het zou zo maar een browser probleem kunnen zijn. Ik kwam er wel achter dat je het best ClickandBuy van uit de browser kunt bezoeken en niet via de iTunes koppeling. Dan heb je namelijk een optie om voor ideal te kiezen als betaalmiddel die zag ik eerder niet.

Maar mijn probleem is dat ik nu op een zwarte lijst sta omdat ik te veel heb geprobeerd en weer verwijderd bij ClickandBuy. Ik schijn een telefoonnummer te moeten bellen in Amerika hmmm ja.:-P

Gelukkig kwam de Aplestore nog met de tip om even een creditkaart te lenen maar helaas is dat ook niet praktisch. Dus we wachten af of ClickandBuy me vergeeft na 30 dagen en dan probeer ik het nog eens in een andere browser. Ik gebruikte gewoon safari trouwens.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.