4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ArjanD

Clickable links in Entourage e-mail?

In mijn e-mails zet ik vrij regelmatig links naar webpagina’s en ook e-mailadressen (bijv ook in mijn eigen signature). Ik gebruik Entourage, en het ziet er altijd uit alsof het allemaal prima werkt en de links ook echt clickable zijn. Maar tot mijn stomme verbazing hoor ik nu dat sommige ontvangers van deze berichten GEEN clickable links zien, maar gewoon platte tekst. Andere gebruikers kunnen wel de linkjes aanklikken – ook Windows-gebruikers. Hoe kan dit en wat is er aan te doen om links voor iedereen clickable te maken?

Overigens heb ik al gezien dat er soortgelijke vragen zijn over het sturen per e-mail van webpagina’s in html, en dat er scriptjes zijn die dat probleem oplossen. Mij gaat het echter in dit geval alleen om linkjes in een simpel mailbericht. Heeft dat ook te maken met de html vs rtf discussie?

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    michelvdb

Maak je die e-mails in HTML of platte tekst?

Bijdrager
    ArjanD

in html.

Bijdrager
    Deskman

Het hangt van hun programma af, maar ook of ze html in de mail ondersteunen en soms zelfs of deze links ondersteund worden. In OS9 had je een extensie nodig (IceT) om links in mail goed te laten werken.
    Ook wil het wel helpen als je http:// in je weblinks zet. De meeste programma’s hebben dat niet nodig, maar soms…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.