5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JELD

Click in Pro Tools M-Powered

Hallo,

Ik ben van plan om een versie van Pro Tools-m powered aan te schaffen. Ik heb nu via de site van m-audio een demo versie gedownload en daar ben ik wat mee aan het uitproberen. Het lukt me alleen niet om de click/metronoom te horen.

Op de mac waar ik de demo gedownload heb ik nog geen (geluids)monitoren aangesloten alleen een m-audio firewire audiophile met een koptelefoon erin. Ook heb ik een klein mixertje op de geluidskaart aangesloten.

Bij ‘OPTIONS’ heb ik de click aangevinkt. Als ik bij ‘SETUP’ op ‘CLICK’ klik, dan staat er bij output ‘none’. De enige andere optie die ik dan kan kiezen is via de audiophile en dan moet ik een channel selecteren van 1 t/m 18. Nu heb ik nog niet zoveel verstand van geluidskaarten en pro-tools (ik werk voornamelijk met logic pro). Maar wat doe ik fout? Want bij geen enkel van die 18 channels hoor ik de click.

Mvg

Bijdrager
    Angelzilla

Hoi,

Het is niet de audio-output die je kiest, maar het midikanaal. Vandaar dat je niks hoort!
    Ik doe niks met midi, maar je moet een gewone audio track selecteren en vervolgens bij dat kanaal als plugin bij de optie INSTRUMENT “CLICK” kiezen.
    Kies bij SETUP als output voor de midi een willekeurig kanaal, bij voorkeur channel 1. Bij OPTIONS moet ook midi-thru aangevinkt staan.
    Druk op play en als het goed is hoor je dan wel een clicktrack en de lampje(s) voor midi op je m-audio en in de “click” plugin moeten ook knipperen in hetzelfde tempo.

Succes

Bijdrager
    JELD

Oke, het is gelukt! Hartstikke bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    Angelzilla

Graag gedaan!

Ik denk dat dit draadje op slot kan.

Bijdrager
    The JM

Hier gaat niets op slot want als er nog iemand is die hier op door wil vragen kan hij dat hier doen, dat houdt het forum opgeruimd;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.