14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

click & buy stat 30-04-2016

Onlangs heb ik de melding gekregen click & buy 30-04-2016 stop met zijn service.
    Het probleem is nu dat ongeveer dit de enige mogelijkheid was om te betalen in de App Store zonder creditcard en iTunes cards.

Verder zijn er geen goede alternatieven naast een creditcard en iTunes kaart.
    In feite is dit gewoon waardeloos geregeld bij Apple (iDeal, PayPal zouden gewoon tot de mogelijkheid moeten behoren)

Hou daarom heel goed rekening met je aankopen (als je account niet tijdig verlengt wordt raak je de boel kwijt).
    Bovendien wordt het hoog tijd dat Apple eens met alternatieven komt i.p.v. te denken dat iedereen een creditcard heeft of wilt.

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt met iDEAL iTunes tegoed kopen als je wilt.

Gaat via de Hema, na betaling binnen een uur code op de mail. Werkt betrouwbaar.

http://digitaal.hema.nl

Bijdrager
    KarelWillem

iTunes tegoed kun je zo’n beetje op elke digitale straathoek krijgen.

En durf je een beetje, dan staat eBay er ook barstensvol mee.

Inactief
    Anoniem

Dat is geen alternatief als oplossing.
    Er dient iets fatsoenlijks te komen en daar mag Apple ook wel tot toe gedwongen worden.

Hetzelfde liedje heb je namelijk bij een betaalde Apple Developer account,
    de eerste 3x weigeren ze en als je dan een boze reactie stuurt werken ze pas mee.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar eigenlijk piep je al keihard voordat het zover is. Toch?

Voor 30 april zou het fijn zijn als Apple een alternatief aandraagt. En dat zal vast gebeuren.

Bijdrager
    Retyro

Kan ik ik lid blijven van abbonementsdiensten (icloud opslag/imusic) zonder c&b en zonder creditcard? Door iedere keer prepaid cards te kopen dus?
    Dit doe ik eigenlijk al maar tegelijkertijd staat c&b ingesteld. Meen me te herinneren dat dit verplicht was maar als c&b stopt ben ik dus verplicht een cc te regelen?

Bijdrager
    SvS

Wat doen sommige mensen moeilijk om perse te leven zonder CC. Zo handig, die CC.

Bijdrager
    SvS

By the way, bij Netflix kon je in begin ook niet met iDeal werken, nu wel. Het kan nog verkeren bij Apple.

Inactief
    Anoniem

Ik vind niet dat de keuze bij Apple ligt op de manier waarop ik moet betalen.
    CC kunnen ze niet afdwingen, aangezien ze internationaal werken dienen ze daar ook op te anticiperen.

Daarbij verwacht ik niet dat Apple snel met een oplossing komt.
    Bij de developer accounts zijn ook al een tal van klachten over vergelijkbaar betaling probleem (buiten Amerika).
    Het probleem is ze hebben tot heden er nog niks mee gedaan.

Bijdrager
    KarelWillem
    defores op 23 januari 2016

Ik vind niet dat de keuze bij Apple ligt op de manier waarop ik moet betalen…

Mwah… Apple is wel de baas in dat winkeltje. Dus natuurlijk ligt de keus bij hen.

Bijdrager
    Shmoo

Click & Buy is voor kinderen, ze stoppen er niet voor niets mee.

Ik zie geen noodzaak om met een alternatief te komen, ze hebben giftcards, dat is een alternatief en werkt prima. De kun je overal kopen, zelfs bij Apple en afrekenen met iDEAL.

Los daarvan vergeten mensen vaak dat wanneer je in de App Store een betaling doet, je de verricht aan een bank in Luxemburg, dan werkt iDEAL natuurlijk niet want dat is op Nederland gericht.

Bijdrager
    SunKeeper

”Geen alternatief als oplossing”?

Die creditcard schrijft ook maar van je banksaldo af, dat doet iDeal ook.

Ach weet je, misschien moet je gewoon niets meer aanschaffen. Heb je ook geen betalingsmethode nodig. ”een alternatief als oplossing”.

Bijdrager
    Pokerface

Aan een credit card zijn bij mijn weten kosten verbonden. Dat is de reden dat ik geen credit card wil. Maar voor mij werkt de iTunes card prima. Ik betaal er m’n Netflix account mee. En er is ieder jaar wel ergens een aanbieding voor 30% korting op zo’n kaart, dus dat is nog goedkoper dan betalen via iDeal ook! Maar ik heb ook nog een C&B account. Die moet ik maar ff opzeggen.

Bijdrager
    SvS

Ja, mensen die gezinsdelen gebruiken, moeten toch CC hebben. Voor reizen en internationale bestellingen ook handig.
    Maar ik ben het verder ook wel eens, dat iDeal optie toegevoegd moet worden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.