25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    GrahamC

Click and Buy stopt..maar hoe nu betalen zonder CC?

Zoals veel gebruikers in NL zit ik met een probleem, namelijk dat Click and Buy stopt en er (behalve Credit Card/ iTunes Card) geen andere betalingsoptie wordt aangeboden. Weet iemand meer hierover ..kunnen wij in de toekomst met PayPal of iDeal gaan betalen bijvoorbeeld? Op de site van APPLE.NL staat niets. Bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt met iDeal betalen via een kleine omweg als je dat wilt.

http://digitaal.hema.nl

Code komt via email.

Inactief
    Anoniem

Misschien heel stom, maar bij mijn betaalpakket van ABN zit de credit card er toch gratis bij. Ik betaal niets extra’s in ieder geval. Ik gebruik hem al jaren alleen voor iTunes of de tolweg in Frankrijk. Inmiddels dat laatste ook niet meer. Het wordt na 31 dagen van je rekening gehaald en klaar. Mocht je niet achteraf willen betalen, stort je een bedrag op je creditcard.

Bijdrager
    GrahamC

Ja, voor de kleinere inkopen is zo een kaart te gebruiken zoals van de HEMA, alleen is het lastig met de abonnementen (o.a. iTunes Match of iCloud) zonder CC. Misschien moet ik er een halen. Vind het toch raar dat PayPal (nog) niet mogelijk is in NL.

Inactief
    Anoniem

Kan je iTunes Match, iCloud e.d. niet betalen met een iTunes kaart???? In dat geval houdt het een beetje op voor mij wat dat betreft..

Bijdrager
    Shmoo

Zeker kan dat, je moet alleen zorgen dat je natuurlijk niet uit saldo raakt. Als je Netflix moet betalen en er staat maar 5,- op heb je natuurlijk een probleem.

Maar bij elke supermarkt staat wel zo’n rekje met iTunes kaartjes. Genoeg plaatsen om aan saldo te komen.

Ik betaal zelfs een jaarlijks abonnement van meer dan 100,- via iTunes kaartjes. Gewoon even je saldo omhoog duwen en wachten totdat ze het afhouden.

Bijdrager
    SunKeeper

Volgens mij kan het straks wel voor de ex-CABer’s.

Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT204146

Bijdrager
    Shmoo

Er is één ding dat niet kan, als jij een iTunes kaart heb opgewaardeerd op je AppleID dan kun je dat saldo niet weggeven/schenken aan andere mensen met een AppleID.

Inactief
    Anoniem

Met de kortingen soms bij kruitvat heb je soms 20% bespaard op deze kaarten.

Bijdrager
    whaha

Mijn Debit Card van Skrill wordt niet geaccepteerd en het is bijna 28 april 2016.
    Ik wil geen gebruik gaan maken van die kaartjes en al helemaal geen Creditcard gebruiken, want ik ben tegen het lenen van geld.

Weet iemand of er een betere constructie is dan die HEMA formule?
    Die van Kruidvat?

Mocht het wel op andere manier kunnen, dan hoor ik dat graag.

Bijdrager
    Shmoo

Iemand met een creditcard aan zijn/haar account gekoppeld vragen die je de desbetreffende app cadeau wilt doen.

Jij maakt daarna het geld weer over naar hun bankrekening. Ik bedoel veel makkelijker gaat het niet worden als de opties die je tot je beschikking hebt.

Bijdrager
    whaha

Dat wordt lastig, ik zit namelijk op een Apple eiland – als je begrijpt wat ik bedoel.

Inactief
    Anoniem

Misschien een Mastercard-Debitcard?

Bijdrager
    Shmoo

Kom op zeg.. Ga weg met die reclame -spam site.:wink:

Zo’n site is alleen maar gebouwd vanwege de sterke domeinnaam + affiliaties die ze krijgen wanneer je een account ergens aanmaakt via een doorclick service als deze. Mensen dit soort dingen bouwen vind ik nog lelijker dan beroepswerkelozen.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Shmoo

Precies! Direct naar de bron linken niet naar tussenhandelaartjes

Bijdrager
    Joid

Maar werkt dat nou met iTunes, zo’n prepaid credit card?

Bijdrager
    whaha

Alleen als deze in Nederland is uitgegeven blijkbaar, want mijn Skrill Debit Card doet het niet in de App Store.
    Je zult begrijpen dat ik niet twee Debit Cards wil hebben, dus wellicht doe ik nog een bezoekje aan de Hemel…

Bijdrager
    whaha

Jemig, wat een foute autocorrect. Dat moet dus HEMA zijn.

Inmiddels is Click and Buy er helemaal mee gestopt, dus wil ik mijn slaapgegevens blijven synchroniseren met een server voor het geval mijn 6 1/4 jaar oude iPod Touch er mee stoppen, dat ik nog wel al mijn gegevens heb.
    Ik weet alleen niet hoeveel tegoed ik moet kopen. Ik twijfel tussen 25 en 100. Je krijg bij beide 20 % extra tegoed.

Tegoed waar je zo’n beetje alle Apple spullen van kunt kopen, want het is dus ook bruikbaar in de App ‘Apple Store’. Maar vermoedelijk ondersteunt die wél iDeal en Apple Pay en weet ik wat meer. Heeft iemand daar ooit wat gekocht met ‘Apple krediet’?

Bijdrager
    Shmoo

Let op want er is verschil tussen iTunes giftcards en Apple Giftcards.

iTunes giftcards daar kun je alleen aankopen mee doen binnen iTunes dus in de iOS en Mac App Store, in iTunes en de iBook Store niet in de Apple winkels. De Apple Giftcards kun je wel inleveren in de Apple winkels op producten van Apple en alles dat ze daar verkopen.

Bijdrager
    whaha

Je kunt in de app ‘Apple Store’ niet betalen met ‘iTunes tegoed’. Je hebt zelfs een creditcard nodig, ook dáár kan het niet met iDeal of PayPal.
    Dat vind ik overigens vreemd. Wel consistent.

Ik neig nu meer naar de 20% extra tegoed van de HEMA, maar die 15% korting van de Primera is ook aantrekkelijk.
    Er zijn overigens ontzettend veel webwinkeltjes die ook tegoed verkopen. Best bizar.

Bijdrager
    GoeieDag
    whaha op 04 mei 2016

Je kunt in de app ‘Apple Store’ niet betalen met ‘iTunes tegoed’.

Kan wel.
    Scroll in de pagina ‘Uitgelicht’ naar beneden en druk op de knop ‘Wissel in’.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt in de app ‘Apple Store’

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt gelijk, @whaha bedoelde deze app (en niet de app ‘App Store’).

Niet onlogisch, want ga maar eens een -pakweg- iPad Pro betalen met iTunes tegoed kaartjes…

Bijdrager
    Shmoo

Nou, als dat zou kunnen, of het totaal dat nog op je Apple ID staat en de rest van de creditcard.. Lijkt mij ideaal. Ik doe vaker kleine werkzaamheden aan websites voor particulieren in ruil voor een iTunes kaartje. Ideaal.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.