19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    optizien

Clean My Mac……………????

Waarom hoor ik zo veel negatieve berichten over MacPaw’s Clean My Mac…??? Ik heb een nieuwe Macbook 12 inch

Geblokkeerd
    Anoniem

Omdat het schijt software is…??? Ik heb een nieuwe Samsung Galaxy s6 edge

Bijdrager
    Shmoo

Omdat er een hoop opa’s met Macs zijn die nog steeds denken dat je met een Mac superieur bent tegenover andere computers. Vroeger moest je bij Windows fragmenteren, je schijf opruimen zeg maar.

Bij een Mac zaten dat soort tools ingebouwd in het systeem en was dat niet nodig. Kortom alles waar schoonmaak ( clean ) -voor staat is voor deze doelgroep een mes in de rug.

Als jij een MacBook Air hebt met beperkt 128GB en je hebt een hoop foto’s, video’s en wat niet dan kan zo’n programma als CleanMyMac echt wel handig zijn om het allemaal overzichtelijk te houden.
    Ik bedoel het bedrijf is heel erg transparant, ze hebben ongeveer 35 mensen in dienst, dat lukt je niet zomaar.. ze hebben geen MacKeeper praktijken waardoor de app op de achtergrond van alles gaat lopen doen zonder dat jij hier om vraagt.

Of je het moet gebruiken dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, ik heb 1TB opslag waar ik amper 200GB van gebruik waarom zou ik dan dit soort programma’s installeren.. Ik heb het dus niet nodig, maar als Apple 128GB opslag in je computer stopt dan ik mij heel goed bedenken dat mensen heel snel een gebrek aan opslag hebben.

Even een overzicht van andere apps die dit bedrijf gemaakt heeft. Om te laten zien wat voor ’n boemannen het zijn.

Bijdrager
    ququlequ

Nooit software gebruiken om je computer “op te ruimen”. Ik heb een KitchenAid Blender

Bijdrager
    janbertwedman

Wij hebben een mestput…

Bijdrager
    KarelWillem

Napraten.

Niet begrijpen waar het over gaat.

Napraten.

En vooral kopiëren en napraten.

Daarom…

En het is overigens CleanMyMac.

Bijdrager
    GoeieDag

Ook jij hebt nooit aannemelijk kunnen maken dat CmM zin heeft. Waarbij je wel doet voorkomen dat caches verborgen prullenbakken zouden zijn. Je praat misschien niet na, maar dat wil niet zeggen dat je iets zinnigs zegt.
    Net als Shmoo overigens, met zijn ‘opa’ verhaal.

Bijdrager
    KarelWillem

…Waarom hoor ik zo veel negatieve berichten…

Ik hoef niets aannemelijk te maken.
    Ik verklaar alleen waarom er zoveel negatieve berichten over CMM zijn.

– Na de zgn. nachtelijk werkzaamheden van OS X haalt CMM nog 1,5 GB aan onnodige rommel naar boven.
    – Er zit een fijne uninstaller in.
    – Het is een geweldige plek om al je extensies gesorteerd te kunnen achterhalen.
    – Je ziet eenvoudig of je HD’s in goede conditie zijn.
    – En zo zijn er nog wel wat handigheden, die je volledig probleemloos kunt toepassen.

Maar ik heb het vaker gezegd: je kan zonder.
    Niemand scheld je uit als je het niet wilt gebruiken.

Dat het schijf-software is kan echter niemand met droge ogen beweren.

Bijdrager
    Shmoo

Ook jij hebt nooit aannemelijk kunnen maken dat CmM zin heeft.

Omdat dit ook helemaal niet de bedoeling is. Moeten wij mensen gaan vertellen waarom het zin heeft om Pixelmator te gebruiken terwijl je met Voorvertoning ook heel goed afbeeldingen kunt croppen, schalen en draaien?
    Nee, iedereen gebruikt gewoon wat hij/zij prettig vindt om mee te werken er is geen goed of fout. Er zijn ook heel wat PDF tools waar ik mijn vraagtekens bij zet maar zolang ze je Mac niet verkrachten mag iedereen die toch ook gewoon installeren.

Waar ik veel meer moeite mee heb, zijn mensen die wel een hoop kabaal maken maar deze app nog nooit hebben geïnstalleerd of het bedrijf erachter gevolgd maar schijnbaar wel alles weten..
    CleanMyMac kan veel meer doen dan alleen wat systeem caches verwijderen waardoor je meer ruimte zou krijgen op je HD.

Vanuit het privacy standpunt kan het ook bestanden voor je verwijderen waarvan je zeker weet dat ze nooit meer terug te halen zijn via recovery software.

En dan hebben we het nog niet eens over het talent dat bij dit bedrijf werkt.

Sleutelbeheerder
    Night

Vaak worden dit soort programma’s over één kam geschoren omdat velen een aantal functies in zich hebben die bij ondoordacht of ondeskundig gebruik kunnen resulteren in een onwerkbare Mac, omdat er teveel zaken “opgeruimd” werden. Het is dan het makkelijkste het programma de schuld te geven. De Ik zie/hoor/lees te vaak dát het mis is gegaan. En dan komt men hier om hulp vragen. Niets ten nadele van het IQ van de hulpzoeker (want hij/zij heeft tenslotte ook de weg naar dit forum gevonden;-) ) maar als men niet eerst goed weet wat de resultaten van sommige ‘for advanced user’ functies kunnen zijn, gebruik ze dan niet! En ja, dan adviseer ik liever dit soort programma’s indien mogelijk te mijden.

Bijdrager
    McJohn

Why fix if it ain’t broken.:roll:

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is nu een van die opmerkingen die laten zien dat je niet weet waar je het over hebt.

…De Ik zie/hoor/lees te vaak dát het mis is gegaan. … ….maar als men niet eerst goed weet wat de resultaten van sommige ‘for advanced user’ functies kunnen zijn, gebruik ze dan niet! En ja, dan adviseer ik liever dit soort programma’s indien mogelijk te mijden.

Er is één (1) gebruiker op dit forum die denkt te weten dat zijn problemen voortkwamen uit het gebruik van dit programma.

Tegenover tientallen topics waar elke keer lange gesprekken worden gevoerd over de gevaren van het programma.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Ik gebruik CleanMyMac al een tijdje. Handig om programma’s die je niet meer wilt gebruiken grondig te verwijderen en je laat zien waar bepaalde bestanden zich bevinden. Ook handig is het uitklap menu in de taakbalk met een status overzicht van je geheugendruk etc. en kun je direct wat ram vrij maken als je dat wenst.
    Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met dit programma.

Bijdrager
    GoeieDag

‘RAM vrijmaken’… Jij denkt niet dat daarvoor nou precies een Operating Systeem is gemaakt?!
    Je geeft hier precies een voorbeeld waarom dit soort progjes zich op een hellend vlak bevinden.

Bijdrager
    KarelWillem

Een OS is wel voor meer dingen gemaakt, die niet altijd even succesvol verlopen.

Zie de vele duizenden topics in bijvoorbeeld dit forum.

Dat is dus geen enkel argument om geen aanvullende apps in te zetten die dat soms beter/sneller/vaker doen.

Bijdrager
    GoeieDag

RAM toewijzen, beheren en protectie is geen simpele taak, maar een kernactiviteit van een OS. Ja dus, dat moet je niet overlaten ‘aanvullende apps’! Naast het feit dat die apps dat natuurlijk ook helemaal niet kunnen; het OS (Apple) is ook niet gek.
    Dit soort apps speelt meestal met woorden; het RAM wat het systeem als ‘Inactive’ beschouwt, wordt dan weergeven als ‘Free’, wat natuurlijk ook correct is, maar niet optimaal. Of het sluit gewoon even de grootste gebruiker of proces af.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.:) Anyway…

Waarom hoor ik zo veel negatieve berichten over MacPaw’s CleanMyMac…???

Omdat… mensen niet verder lezen dan de eerste regel van een topic, en eerder negatieve berichtgeving oppikken dan positieve.

Bijdrager
    Spinozo

Ik vind CleanYourMacYourself beter.

Bijdrager
    Brombeer
    Spinozo op 06 februari 2016

Ik vind CleanYourMacYourself beter.

Inderdaad. Met Vim en dan goed afspoelen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.