4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ken

clean install voor verkoop

Ik ben van plan om binnenkort m’n iBook te verkopen. Nu heb ik ooit ergens een artikel gelezen over hoe je OS X kan herinstalleren, en je daarna alle nodige updates kan downloaden, maar dat OSX toch opstart alsof je de eerste gebruiker bent (dus met welkomscherm, aanmaak user etc.).

Enig idee waar ik dit kan vinden?

Bijdrager
    Pieterr

Erase and Install: http://support.apple.com/kb/HT1545
    En dan ophouden voordat je je eigen naam etc moet gaan invullen.
    Voor de zekerheid kun je je hard disk nog compleet laten wissen met disk util opgestart via DVD.

Moderator
    unSOUND

Makkelijkste is om OS X gewoon te installeren, en zodra hij weer opstart ( met het muziekje en het venster waar je je naam moet invullen ) druk je op Appeltje Q, dan krijg je de vraag of je af wilt sluiten. De volgende keer dat hij opstart kom je weer op die plaats uit.

Dan moet de koper dus wel zelf zijn updates downloaden, maar dit is wel veel makkelijker. Anders moet je namelijk eerst zelf een account maken en alles installeren, en daarna in Single-user mode opstarten om een aantal bestanden weg te gooien vanuit de Terminal… Het kan dus wel, maar is denk ik meer moeite dan gewoon de nieuwe eigenaar de updates laten downloaden.

Bijdrager
    macpro

Ik heb al vaker verwezen naar dat artikel op MacInTouch.
    En ook al een paar keer toegepast.
    Werkt prima.

Mac als nieuw maken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.