8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    macluc

“clean install” Tiger-hoe zet ik Ilife etc. terug?

Ik heb op het ogenblik Panther draaien op mijn Ibook en Imac. Ik vraag me af hoe ik bij een “clean install” van Tiger, als het uit is, de Ilife programma’s (versie2004) – Apple works – DVD player etc. terug kan zetten van de “oude” Panther CD’s en of dit kan. Iemand een tip waar ik hier eventueel info over kan vinden? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hobbes

Opnieuw instaleren van de CD/downloaden (voor de gratis progjes:wink: )
    Of op een Extra disc zetten en zo overslepen; vergeet de Prefs niet als je deze ook wil behouden:)

Bijdrager
    Jrn

Hoe wil je in vredesnaam iDVD (1,2 gig) op een CD zetten??

Bijdrager
    macluc

Dus de “losse” programma’s kan ik terug zetten vanaf de Panther CD’s? Is het daarna ook mogelijk om alle updates te doen via software update?

Bijdrager
    Granny Smith

pacifist…

is een app speciaal hiervoor

Bijdrager
    macluc
    ”Granny

pacifist…

is een app speciaal hiervoor

Weet je waar ik dit kan vinden?

Bijdrager
    Buzz

Heb je al eens van Google gehoord? Het zit rechtsboven in je Safari. Je kan er zoektermen intypen, zoals “Mac OS pacifist”, en je krijgt:
    http://www.charlessoft.com

Het is inderdaad een ideaal programma om onderdelen zoals iWork en de iLife apps van de installatie CD’s te installeren op nieuwere Macs. Maar ik zou het als Tiger er is eerst eens op de gewone manier proberen. Dus de oude installatie DVD erin en dan op “Install additional software” (of iets dergelijks) klikken. Het zou mij niet verbazen als dat gewoon blijft werken.

Uiteraard kan je na het herinstalleren van bijv. iLife de Software Updates blijven draaien.

Bijdrager
    zabbadak

Je kunt inderdaad Tiger gewoon over Panther installeren, dan blijft alles staan. Een schone installatie is dus niet nodig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.