4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    raymin

Clean install server (hoe mail terugzetten)

Hoi Allemaal,

Ik draai op mijn iMac (27″ late 2013) OS X El Capitan en server.

Ik wil graag een clean install, dit is geen probleem.

Het enige wat ik me even afvraag is waar alle mail van alle gebruikers staat als je server gebruikt en hoe ik deze terug kan zetten na een clean install.

Ik maak backups met Time Capsule en CCC.

Bijdrager
    raymin

Heeft niemand een idee, of is mijn vraag niet geheel duidelijk?

Ik wil dus alle bestanden van gebruikers e.d. (incl mail van de mailserver) terugzetten, alleen niet de complete backup, omdat ik daar uiteraard niets mee opschiet.

Ik wil een clean install, omdat Icefloor geïnstalleerd is geweest en airplay nu met geen mogelijkheid meer aan de gang is te krijgen. Tevens loopt de iMac soms vast (strandbal en zwart scherm) dit lost uiteindelijk naar een aantal uren wel op, echter wel lastig af en toe.

Bijdrager
    SJEBloem

Wat voor mailadres gebruik je?

Ik zelf heb een gmail-account en hier worden alle mails op de servers van Google opgeslagen. Hierdoor hoef ik geen zorgen te maken als ik een clean install doe.

Bijdrager
    raymin

Ik gebruik Server en draaimijn eigen mailserver op mijn eigen domein namen. Alle mail staat dus op mijn eigen server.
    Als je pop of imap gebruikt bij een externe partij, heb je deze issue niet inderdaad.

De vraag is eigenlijk, kan ik de mailbestanden/database terugplaatsen na een clean install bij de diverse gebruikers.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.