11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    thomas1998

Clean install OSX

Hallo,
    Ik heb gisteren een clean install gedaan op mijn Macbook Pro, omdat er een hoop rommel opstond.
    Er zaten ook allerlei rare fouten in het systeem etc.
    Na de installatiedisk erin gedaan te hebben was Snow Leopard terug geinstalleerd.
    Heb enkele updates gedaan. Toen wou ik lion, daarna mountain lion en daarna mavericks installeren.
    Alleen kon ik Lion en mountain lion niet meer installeren. Omdat het product niet beschikbaar was in de nederlandse winkel. (terwijl ik een belgisch account heb)
    Dus maar meteen de update naar Mavericks gedaan.
    Mis ik nu eigenlijk features die in Lion en mountain lion zitten door deze niet te installeren?
    Moet ik alsnog beide installeren?

Bijdrager
    hokkie

Is dit een serieuze vraag?

Bijdrager
    SunKeeper

Natuurlijk.

Als je bij de dealer een Renault Clio koopt, en over tien jaar weer, dan zitten daar enkele nieuwe versies tussen omdat er elke twee jaar een nieuwe komt. Inderdaad erg vervelend dat de dealer dan speciaal voor jou een exemplaar bestelt waar niet de vernieuwingen van die tussenliggende modellen in zitten.
    Zit je bijv. nog steeds met een cassetterecorder i.p.v. een CD-speler, want die is in het nieuwste model niet meer gewijzigd ten opzichte van het vorige model omdat dat nieuw was in het model wat daarv贸贸r zat. Jammer zeg.
    :roll:

Bijdrager
    computer space

Alsjeblieft niet. Laat die ontzettende Fiat-Multipla versie die Lion was en de Hummer met bling-velgen van een Mountain Lion er buiten! Van clean no-nonsense OS naar iets wat eindelijk weer aardig daarop lijkt (Maverdicks) is toch prachtig!

Bijdrager
    vanadium

@thomas, je kan prima van SL naar Mavericks upgraden, je mist dan niets van (Mountain) Lion

Bijdrager
    GastonM

En het is ook nog eens gratis.

Bijdrager
    KarelWillem
    SunKeeper op 05 februari 2014

…Zit je bijv. nog steeds met een cassetterecorder i.p.v. een CD-speler

Een w脿t?

Mijn kinderen weten al niet eens meer wat dat is geloof ik.:)

Bijdrager
    Haike

Je gaat geen essenti毛le dingen missen, dus is het niet nodig die andere OS-en te installeren. Je kan toch niet gelijkertijd op verschillende OS X-en werken. Ik ben destijds van 10.5 naar 10.7 gegaan en heb dus 10.6 door omstandigheden gewoon overgeslagen, en ik mis niks.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@haike,

en ik mis niks.

Je mist niks van wat jij gebruikt…... bedoel je.

Bijdrager
    thomas1998

Het gaat erom dat ik eerst lion moest kopen vooraleer ik mountain lion kon installeren stond er. Dat had ik dus gedaan.
    nu heb ik meteen de upgrade naar mavericks gedaan, maar vraag me af of ik bepaalde dingen niet heb. Ik zie ook dat de lay outs van websites nu bv door elkaar lopen. Eender met welke browser ik probeer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De logica:

Na de installatiedisk erin gedaan te hebben was Snow Leopard terug geinstalleerd.

Of je nu iets ‘mist’ hangt af van de OS’en waar je v贸贸r de clean instal mee werkte.

Als dit al reeds Lion of Mountain Lion of Mavericks was, dan w茅茅t je al hoe groot het verschil was tussen Snow Lopard en wat er daarna kwam aangezien je meegeleverde DVD kennelijk SL bevatte. De verschillen tussen alles wat na SL volgde zijn namelijk niet zo ingrijpend als het verschil tussen SL en de rest.

Heb enkele updates gedaan. Toen wou ik lion, daarna mountain lion en daarna mavericks installeren.

Maar werkte je v贸贸r de clean instal nog met SL en heb je nog nooit met Lion of Mountain Lion gewerkt en wil je uiteindelijk op Mavericks uitkomen dan kun je onmogelijk iets missen omdat je het dan nooit gebruikt hebt…

Apple verhoogde na SL de update frequentie aanzienlijk waardoor vooral Lion eigenlijk als een beta van ML kon worden gezien en zelfs ML had gewoon niet moeten verschijnen en gelijk Mavericks moeten worden. Maar als Apple ergens goed in is dan is dat in het cre毛ren van hypes en hete luchtballonnen.

Het gaat erom dat ik eerst lion moest kopen vooraleer ik mountain lion kon installeren stond er.

Dat is dus niet waar. Je hebt minimaal 10.6.6 SL nodig (voor de toegang tot de app store) en van daaruit kun je direct naar Mavericks gaan. Je hebt er ook niets aan om dit via Lion etc. te doen want zoals gezegd bieden deze ‘tussen versies’ niets bijzonders t.o.v. Mavericks.

Wat de site’s betreft: dat ligt denk ik niet aan het OS. Maar als het bij alle browsers gebeurd kan het wel door iets komen dat door alle browsers gebruikt wordt. Dit staat dan vaak in de map ‘application support’ of ‘internet plug-ins’ beide in je bibliotheek. Maak even een nieuw gebruikers account aan en test of het daar ook in gebeurt. Zo niet: dan zit de oorzaak ergens in je bibliotheekmap.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.