8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    marcoen

clean install op ssd

Ik wil een SSD plaatsen in mijn macbookpro 2010 met Yosemite. Klonen van de harddisk met Superduper loopt steeds vast op fouten in mijn harde schijf. Heb al een keer vier en een half uur zitten wachten tot er weer een foutmelding kwam. Clean install lijkt me nu een betere optie. Maar hoe? Ik kan nergens een heldere instructie vinden hoe ik op een lege ssd vul met een nieuw systeem.Wil de ssd graag ‘buiten mijn mac’ vullen om hem daarna te installeren.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun je de SSD nu wel buiten je Mac om aansluiten?

Zo ja, lijkt me het niet moeilijk om de bestanden over te zetten vanaf je Mac. Of start die zelf ook niet meer op vanaf de harde schijf?

Officiële manier van installeren is via de Snow Leopard DVD (grijs) die bij je Mac hoort. Vervolgens 10.6.8-update installeren en daarna uit de Mac App Store > Aankopen kiezen welke OS X, Mavericks (indien in bezit) of Yosemite.

Bijdrager
    marcoen

De ssd zit nu met een USB sata kabel verbonden. De HD doet het nog wel. Bestanden overzetten is geen probleem. Het gaat om het systeem. De ssd is leeg

Bijdrager
    marcoen

Het overzetten van de inhoud van de HD met superduper mislukt steeds door HD fouten.

Bijdrager
    SunKeeper

OK.

Dan kun je rechtstreeks naar de Mac App Store gaan en daar Mavericks of Yosemite downloaden. Zodra gestart kun je (let goed op) aangeven dat de SSD de doelschijf moet zijn, zo installeer je
    OS X op de SSD.

Bijdrager
    marcoen

Dat lukt ook al niet. Aan het eind van de installatie een foutmelding en er wordt op de ssd niets geïnstalleerd. Misschien toch maar eerst monteren en dan installeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je de SSD al geformatteerd met Schijfhulpprogramma? Kies: Mac OS Uitgebreid (Journaled).
    Dat moet je eerst doen voordat je de data van je interne schijf kunt overzetten met SuperDuper.

Bijdrager
    SunKeeper

Het lijkt van wel, want zonder partitie zie je de SSD ook niet terug in de OS X-installer.

Benieuwd naar wat de foutmelding precies te vertellen had.:?:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.