3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Massahari

Clean install op MacBook 12", foutje?

Ik heb iets stoms gedaan… het verhaal gaat als volgt;

Had mijn 12″ MacBook 1.1 Ghz te koop gezet. Kwam met een koper in contact… hij wist het niet helemaal 100%, maar uiteindelijk zei hij ik kom er aan en ben binnen een half uur bij je.

Zo gezegd zo gedaan… ik meteen als een gek alle iCloud settings verwijderen door uit te loggen in diverse onderdelen etc. Restart gedaan en met CMD + R het schijfhulpprogramma de schijf Macintosh HD gewist en toen OSX opnieuw willen installeren; maar……..

De teller stond op 51 min en kelderde snel richting de 31 min, maar na een paar minuten ging hij weer omhoog en bleef hij steken rond de 47 min en zakte langzaam af naar 32 min.

We vonden het allemaal lang duren het werd ook laat, dus zei de koper; ik kan het ook thuis verder installeren hoor? Maar ja ik twijfelde nog of dat wel goed zou gaan, niet wetende dat ik mijn schijf al had gewist dus mijn bestanden waren voor hem niet meer benaderbaar. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en op annuleren geklikt.

Ik dacht nou dan maar kijken of hij opgestart kan worden en kijken of mijn OSX er nog staat… maar ja, zoals gezegd was het al laat, natuurlijk stond OSX er niet meer op. Ik had de schijf gewist! Hoe dom kon ik zijn… kreeg dus niks te zien op het scherm, alleen een paar vraagtekens en wat mapjes qua afbeeldingen op een zwart scherm.

Dus opnieuw opgestart maar dan met CMD + R, de MacBook gaf vervolgens aan alles via het internet te herstellen. Uiteraard zal deze klus ook niet ff 1-2-3 klaar zijn, dus ook dit duurde lang.

Ik heb mijn MacBook na betaling gewoon aan de koper gegeven, hij zei ik kan het zelf wel allemaal installeren hoor…

Kan het geen kwaad nu ik de MacBook gewoon heb meegegeven? Was toen ingelogd in de Appstore om El Capitan onderdelen te downloaden, is mijn iCloud account dan bekend bij de koper? Mogelijk is mijn WIFI account nog op mijn MacBook geregistreerd.

Bijdrager
    Koning Frank

Geen idee, maar je kan natuurlijk altijd je iCloud en wifi wachtwoord wijzigen.

Bijdrager
    Eple

Als het goed heb je de SSD nog voor je de MacBook opnieuw ging installeren helemaal geformatteerd. Dus in principe stond er al niks meer op de computer toen je op installeren klikte.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.