7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    svole

clean install macbook white wordt usb niet herkend na herstart

na het aanschaffen van mijn macbook air ga ik mijn witte macbook verkopen. ik wil hier een clean install op zetten via usb.

dmg bestand van 6,2 gb staat op de usb. wanneer ik mijn macbook opnieuw opstart en de ‘alt’ option knop indruk tijdens het herstarten krijg ik alleen mijn harde schijf logo te zien en dus niet mijn usb.

ik heb de usb stick al om moeten zetten via schijfcontrole in hulpprogramma’s zodat ik uberhaupt zo’n groot bestand op de usb stick kan zetten. staat nu op Journaal

Wat moet ik nog doen zodat mijn macbook de usb stick alsnog herkent?

bedankt.

Groeten,

Corne

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Een dmg kan niet worden gebruikt als opstartbestand. Je zult die dmg moeten terugzetten via Schijfhulpprogramma

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Bijdrager
    SunKeeper

Welke versie van Mac OS X wil je installeren?

Indien het Tiger, Leopard of Snow Leopard is doe je het met de (meegeleverde grijze) DVD. Indien het Lion of Mountain Lion is installeer je deze niet. Ten demonstratie van de werking van de MacBook kun je er wel Tiger, Leopard of Snow Leopard op zetten.

Lion of Mountain Lion mag de nieuwe eigenaar er zelf op installeren met zijn/haar eigen Apple ID.

Bijdrager
    svole

bedankt voor de snelle reacties. Het gaat om Snow Leopard. De DVD heb ik op dit moment niet in het bezit.
    Ik heb dus nu een retail version via torrent binnen gehaald en op mijn stick gezet. Heb je dan niet nog een extra bestand wat je op die usb stick kan zetten waardoor hij hem wel herkend als installatie disk?

Of denk ik dan te makkelijk:)

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    Bijdrager
    svole

was al mee bezig met het terugzetten. via het hulpprogramma schijfcontrole. had eerst een dmg bestand bij ‘doel’ ingevoerd maar dat werkte niet als ‘ingepakte’ bestanden. vervolgens geopend wanneer hij hem opent als harddisk drive en die toegevoegd bij ‘bron’ in het tabblad terugzetten. Hij is nu aan ‘draaien’. Ben benieuwd, bedankt voor de tips.

Bijdrager
    svole

Het is uiteindelijk wel gelukt. alleen staat er in de link dat je het .dmg bestand moet gebruiken als bron, maar dat werkt niet. Je moet eerst wel het dmg bestand openen. het bestand want dan vervolgens wordt geopend kan je gebruiken om je installatie usb te maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.