5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dsm

[Opgelost] clean install lukt niet omdat harddisk niet wordt gevonden

Ik heb zojuist de harddisk van mijn (oude) MacBook Pro gewist via Schijfhulpprogramma met de bedoeling om vervolgens na Internet Recovery vanuit OSX Utilities te kiezen voor herinstallatie van OSX (heb eerder al de andere voorbereidingen voor clean install uitgevoerd). Bij de vraag op welke schijf OSX geïnstalleerd moet worden, wordt echter geen enkele harddisk aangeboden. Ik kan dus niet verder.

In Schijfhulpprogramma zie ik wel 500.28 GB APPLE SSD staan met daaronder (iets naar rechts geschoven) disk1s2. Deze harddisk is lichtgrijs en NOT MOUNTED. Ik vermoed dat deze mounted moet zijn voordat ie zichtbaar wordt voor herinstallatie OSX, maar dat is slechts een buikgevoel.

Concreet: kan iemand mij vertellen waarom mijn harddisk niet worden gezien bij herinstallatie OSX en welke actie ik (in Schijfhulpprogramma)? moet ondernemen om dit euvel op te lossen? De onderste schijf op bijgevoegde afbeelding “appears to be OK” na verificatie disk.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Bekend probleem bij APFS geformatteerde macOS partities. Wis de gemarkeerde partitie eerst naar HFS+ (uitgebreid) en probeer het opnieuw. Na de installatie van macOS zal de partitie automatisch opnieuw naar APFS geconverteerd worden.

Bijdrager
    dsm

hartelijk dank! ga later vandaag even uitproberen en daarna koppel ik terug wat het heeft opgeleverd. moet nu helaas eerst even de deur uit.

Bijdrager
    dsm

<p class=”cite”>Night op 15 juli 2018 om 12:47</p>
    Bekend probleem bij APFS geformatteerde macOS partities. Wis de gemarkeerde partitie eerst naar HFS+ (uitgebreid) en probeer het opnieuw. Na de installatie van macOS zal de partitie automatisch opnieuw naar APFS geconverteerd worden.

Gelukt! Hartelijk dank!

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  dsm.

Moderator
    Night

Mooi zo 👍

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.