10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mennodeb

"Clean Install" iPad

Heb hier op mijn werk een account aangemaakt op de iPad’s.
    Willen ze nu serieus gebruiken maar we krijgen de oude accounts, waar we de wachtwoorden niet van weten, er niet van af.
    Is er een manier om vanaf scratch te beginnen?

Bijdrager
    websania

Nou, zo bijvoorbeeld.

Bijdrager
    csteelooper

@websania dan is het te hopen dat de iPads van @Mennodeb de functie Zoek Mijn iPad niet aan hebben, anders is-ie nóg nergens. Want Zoek Mijn iPad brengt tevens een activeringsslot met zich mee, waardoor ook een kaal geïnstalleerde iPad niet geactiveerd kan worden zonder dat het wachtwoord van de voorheen gebruikte Apple ID bekend is.

Als je nog wel toegang hebt tot het e-mailadres behorende bij de Apple ID, dan kun je, alvorens de stappen in de link van websania te doorlopen, via iforgot.apple.com een nieuw wachtwoord instellen voor de Apple ID die aan de iPad(s) hangt.

Overigens: indien op de bedoelde iPads nooit werd ingelogd bij/met iCloud (controleer via Instellingen > iCloud) dan staat Zoek Mijn iPad uit en kun je zonder meer de stappen in de link van websania doorlopen.

Bijdrager
    websania

Csteelooper; je hebt wel gelijk, maar dit wordt ook genoemd in het derde puntje; het activeringsslot uitschakelen.

3. Schakel Zoek mijn iPhone op het apparaat uit in Instellingen > iCloud om Activeringsslot uit te schakelen.

Het kan in ieder geval nooit kwaad om iemand hier extra op te wijzen.

Bijdrager
    Wauters

Maak een afspraak met de Apple hotline (zij bellen je dan op) en vraag om de apple-ID’s te resetten.
    Met de nodige info doen ze dit.

Bijdrager
    websania

@Wauters: Waarom dat? Wanneer de iPad naar via de instructies is teruggezet naar fabrieksinstelling, is de AppleID niet meer bekend in de iPad.

Bijdrager
    Wauters

Lees vorige antwoorden aub eens, dan kan je zelf een antwoord op jouw vraag vinden.

Maar ik ben in een goede bui: Als op die iPad “Zoek mijn iphone” aanstond (op jouw vergeten Apple-ID) dan laat Apple niet toe om jouw ge-fabrieksherstelde ipad te activeren.
    Dit zou anders maar al te makkelijk zijn voor dieven.

Bijdrager
    websania

@wauters : Niet goed gelezen? (gelukkig heb ik ook een goede bui 8-O)

De TS schrijft dat de wachtwoorden niet meer bekend zijn, dus de Apple-ID’s nog wel (ja, nu goed gelezen!) En dat probleem kan hier opgelost worden m.i.
    Alleen als de mailadressen die bij Apple bekend zijn niet meer werkzaam zijn zou jouw optie een goede zijn.

Bijdrager
    Wauters

Sorry websania, ik heb zelf niet goed gelezen, excuses.

Maar een device waar “find my iphone” op aanstaat staat meestal ook in activeringslock.
    Als je dan je device herstelt (wist,…) dan kan die enkel weer geactiveerd worden met die vorige Apple-ID.
    Zo schrijft Apple ook altijd voor dat je eerst “find my Iphone” moet uitzetten als je een device verkoopt.
    Anders zal die koper, mijn zijn nieuwe id, nooit kunnen activeren.

Bijdrager
    websania

Excuses aanvaard; maar het klopt helemaal Wouters en het is in ieder geval scherp opgemerkt, want het is inderdaad lastig om het dan weer goed te krijgen. Ik ben benieuwd of de TS erin slaagt om het probleem opgelost te krijgen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.